دوره آموزشی آشنایی با مبانی، الزامات و ممیزی استاندارد ISO/IEC 17025، در آزمایشگاه نانو اپتوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس، ششم اسفندماه سال جاری برگزار گردید.

 این دوره آموزشی که از سوی کارگروه استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با حضور کارشناسان فنی و سیستمی آزمایشگاه نانو اپتوالکترونیک و همچنین کارشناسانی از سایر آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اولین گام برای استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاه است.

 

استاندارد ISO/IEC17025 شامل همه الزاماتی است که آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون با برآورده ساختن این الزامات، اثبات می‌کنند که یک سیستم مدیریت را به‌کار گرفته و برقرار نگه داشته‌اند و همچنین از نظر فنی، توانایی و صلاحیت فراهم کردن نتایج فنی معتبر را دارند. الزامات این استاندارد، همه فعالیت‌های سیستمی (مدیریتی) و فنی آزمایشگاه را شامل می‌شود تا آزمایشگاه بتواند پاسخ‌هایی دقیق و صحیح در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

 

با توجه به اهمیت استقرار استاندارد ISO/IEC17025 در مراکز آزمایشگاهی، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه را به پیاده‌سازی این استاندارد تشویق و از ایشان در استقرار الزامات و دریافت اعتبارنامه این استاندارد حمایت می‌کند. این حمایت در دو مرحله انجام می‌شود:

1- تعیین ناظر از سوی شبکه به منظور ارایه مشاوره و آموزش اولیه و نظارت بر استقرار استاندارد در آزمایشگاه به عنوان نماینده شبکه که این حمایت برای همه اعضای آزمایشی و قطعی شبکه ارایه می‌گردد؛

2- پرداخت 50 درصد مجموع هزینه قرارداد بین آزمایشگاه و شرکت مشاور استقرار استاندارد و هزینه ممیزی نهایی آزمایشگاه که به اعضای قطعی شبکه تعلق می‌گیرد.

 

آزمایشگاه نانو اپتوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس، از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی است که توانمندی‌ها و امکانات تجهیزاتی آن در صفحه اختصاصی آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در دسترس علاقمندان قراردارد.

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,کالیبراسیون- استاندارد ایزو 17025,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه تربیت مدرس

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code