فرایند استقرار استاندارد ISO/IEC 17025، در آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی، الزامات و ممیزی این استاندارد، آغاز شد.

در این دوره که با حضور کارشناسان و مسئولین آزمایشگاه مرکزی این موسسه، برگزار گردید، مقدمات آشنایی با استاندارد و شیوه پیاده‌سازی الزامات آن برای شرکت‌کنندگان در دوره شرح داده شد.

 

استاندارد ISO/IEC17025 شامل همه الزاماتی است که آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون با برآورده ساختن این الزامات، اثبات می‌کنند که یک سیستم مدیریت را به‌کار گرفته و برقرار نگه داشته‌اند و همچنین از نظر فنی، توانایی و صلاحیت فراهم کردن نتایج فنی معتبر را دارند.

 

شایان ذکر است الزامات این استاندارد، همه فعالیت‌های سیستمی (مدیریتی) و فنی آزمایشگاه را شامل می‌شود تا آزمایشگاه بتواند پاسخ‌هایی دقیق و صحیح را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

 

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه را به پیاده‌سازی این استاندارد تشویق و از ایشان در استقرار الزامات و دریافت اعتبارنامه این استاندارد حمایت می‌کند.

 

آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی در استان خراسان رضوی است که توانمندی‌ها و امکانات تجهیزاتی آن در صفحه اختصاصی آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در دسترس علاقمندان قراردارد.

همچنین فهرست مراکزی که اعتبارنامه این استاندارد را دریافت کرده‌اند، در صفحه استاندارد قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : استاندارد,پژوهشکده علوم و صنایع غذایی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code