کارگاه آموزشی مبانی و کاربردهای طیف سنج مادون قرمز FTIR در آزمایشگاه بیم گستر تابان برگزار می‌شود.

طیف سنجی مادون قرمز بر اساس جذب تابش و بررسی جهش‌های ارتعاشی مولکول‌ها و یون‌های چند اتمی صورت می‌گیرد. این روش به عنوان روشی پرقدرت و توسعه یافته برای تعیین ساختار و اندازه‌گیری گونه‌های شیمیائی به کار می رود. همچنین این روش عمدتاً برای شناسایی ترکیبات آلی به کار می‌رود، زیرا طیف‌های این ترکیبات معمولاً پیچیده هستند و تعداد زیادی پیک‌های ماکسیمم و مینیمم دارند که می‌توانند برای اهداف مقایسه‌ایی به کار گرفته شوند.

 

کارگاه آموزشی مبانی و کاربردهای طیف سنج مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR)به صورت تئوری و عملی در محل آزمایشگاه بیم گستر تابان برگزار می­گردد.

 

در این دوره آموزشی مطالب زیر آموزش داده خواهد شد:

   - مبانی طیف سنجی مولکولی و طیف سنجی مادون قرمز

   - معرفی قسمت‌های مختلف دستگاه    FTIR

   - آموزش روش‌های مختلف آماده‌سازی نمونه

   - امکان تحلیل نتایج با بررسی نمودارهای مختلف

   - آموزش اصول مقدماتی کاربری دستگاه  FTIR

 

این کارگاه آموزشی، سوم مرداد 97 به مدت 8 ساعت برگزار می­گردد و برای دانشجویان 50 درصد تخفیف لحاظ خواهد شد. علاقمندان ثبت نام می‌توانند تا سه شنبه، دوم مرداد 97 با  شماره‌های 9-44862778 تماس بگیرند.

 

آزمایشگاه شرکت دانش بنیان بیم گستر تابان از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را به پژوهشگران ارایه می‌کند. برای مشاهده توانمندی‎های این آزمایشگاه به صفحه اختصاصی آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مراجعه نمایید.

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,طیف سنجی,مادون قرمز

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code