دوره تئوری و عملی بررسی سطح و تخلل سنجی به روش BET، در تاریخ 24 مردادماه در محل آزمایشگاه بیم گستر تابان برگزار می‌گردد.

اندازه‌گیری دقیق مساحت سطح و تخلخل در بسیاری از کاربردها مانند کاتالیست‌ها، نانو جاذب‌ها، ترکیبات و افزودنی‌ها، مواد دارویی و صنایع غذایی و همچنین در نانو ساختارهایی نظیر نانو ذرات فلزی، نانو لوله‌ها، نانو الیاف و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است. از بین روش‌های مورد استفاده در تعیین میزان تخلخل، روش BET که مبتنی بر جذب می‌باشد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این روش یک لایه کامل از مولکول‌های ماده جذب شونده روی سطح بوجود می‌آید. با دانستن ضخامت متوسط یک مولکول می‌توان سطحی که یک مولکول اشغال می‌کند را محاسبه نمود و براساس میزان ماده جذب شده، مساحت سطح کل نمونه را اندازه‌گیری کرد.

 

در دوره تئوری و عملی بررسی سطح و تخلل سنجی به روش  BETمطالب زیر آموزش داده خواهد شد:

-      تعاریف، قوانین سطح و پدیده جذب و دفع سطحی

-      معرفی اندازه‌گیری سطوح فیزیکی و شیمیایی و کاربردها

-      آنالیز مساحت سطح با استفاده از قوانین لانگمیر و BET

-      مدل‌های آیوپاک ایزوترم‌های جذب

-      آنالیز مزوحفرات (منحنی  BJHو تحلیل حفرات و غیره)

-      آنالیز میکروحفرات (منحنی  T-Plotو تحلیل اندازه ذرات و غیره)

-      بررسی چند نمونه مطابق با استاندارد

-      آموزش عملی

 

این کارگاه آموزشی، 24 مردادماه جاری از ساعت 8:30 تا 16 در محل آزمایشگاه شرکت بیم گستر تابان برگزار می‌گردد و برای دانشجویان 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند حداکثر تا تاریخ سه شنبه 23 مردادماه با شماره‌های 9-44862778 تماس بگیرند.

 

آزمایشگاه بیم گستر تابان از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را به پژوهشگران ارایه می‌کند. برای مشاهده توانمندی‎های این آزمایشگاه به صفحه اختصاصی آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به آدرس مراجعه شود.

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,BET,علم سطح

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code