مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از آزمایشگاه‌های عضو شبکه در استان سمنان بازدید کردند.

در این برنامه که در قالب برنامه بازدید گروهی دو روزه، 18 و 19 شهریورماه جاری برگزار شد، مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از توانمندی‌ها و امکانات دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری استان سمنان بازدید کردند.

 

بازدید از آزمایشگاه‌ها و دستاوردهای پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، اولین محل مورد بازدید در این برنامه بود. پارک علم و فناوری استان سمنان در شهریور ماه سال 1381 فعالیت خود را در شهرستان شاهرود آغاز کرده است. در ابتدای این بازدید، معاون فناوری و نوآوری پارک استان سمنان، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، امکانات و توانمندی‌های پارک را معرفی نموده و دستاوردهای پارک را برای حاضرین تشریح کرد.

 

سپس شرکت کنندگان در این برنامه با حضور در دانشگاه صنعتی شاهرود، با توانمندی‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه آشنا شدند. بازدید از آزمایشگاه‌های نانوفیزیک، انتقال حرارت پیشرفته، آزمایشگاه تحقیقات انرژی، آزمایشگاه سیالات پیشرفته و همچنین پروژه‌ها و دستاوردهای این آزمایشگاه‌ها در مجتمع آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی شاهرود، در بخش اول بازدید از این دانشگاه انجام شد.

 

 با توجه به وجود معادن متعدد در استان سمنان و اطراف شهر شاهرود، آزمایشگاه‌های حوزه معدن و زمین‌شناسی در دانشگاه صنعتی شاهرود از اهمیت زیادی برخوردار است. به این منظور، تجهیزات تخصصی متنوعی در دانشکده علوم زمین این دانشگاه مستقر شده است. مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در این بازدید، پس از حضور در دانشگده علوم زمین، با توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا و از دستاوردهای این مجموعه بازدید کردند.

 

در بخش عصرگاهی روز اول برنامه بازدید گروهی مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از توانمندی آزمایشگاهی استان سمنان، با همراهی مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود و رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود، مهمانان با تجهیزات و توانمندی پردیس کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود که در شهر بسطام ایجاد شده  است آشنا شدند.

 

روز دوم، 19 شهریورماه، مهمانان با حضور در دانشگاه دامغان، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را بازدید کردند. در این بازدید، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه دامغان نیز به جمع ایشان پیوست و توضیحاتی را در مورد تجهیزات و پروژه‌های موجود در این مرکز را به حاضرین ارائه داد.

 

مهمانان پس از بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی آنالیز عنصری، آنالیز حرارتی و آزمایشگاه تحقیقاتی پلاسمای جفت شده القایی و تبادل نظر با کارشناسان این آزمایشگاه‌ها، عازم شهر سمنان شدند.

 

با حضور رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان، شروع آشنایی مدیران مراکز عضو شبکه با دانشگاه سمنان از امکانات موجود در این دانشکده آغاز شد و کارشناسان آزمایشگاه‌هایی مانند میکروسکوپ الکترونی روبشی و پراش پرتو ایکس، توانمندی‌ها و فعالیت‌های تخصصی خود را برای حاضرین ارایه کردند.

 

در ادامه و پس از بازدید از امکانات دانشکده شیمی و با حضور در ساختمان کارگاه‌های دانشگاه سمنان، از تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌های خواص مکانیکی در این مجموعه بازدید شد.

 

آخرین ایستگاه این برنامه دو روزه، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بود. در این بازدید، مدیران از امکانات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک دیدن نموده و از نزدیک با دستاوردهای این شرکت‌ها آشنا شدند.

 

در پایان، نشست جمع‌بندی و هم‌اندیشی مدیران حاضر در این برنامه در محل پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد و مدیران ضمن بررسی و به اشتراک گذاری نظرات و موارد مطرح شده در بازدیدهای انجام شده، پیشنهادات خود را برای برقراری ارتباطات بیشتر بین مراکز عضو شبکه و همچنین برگزاری بهتر بازدید‌های بعدی از استان‌های دیگر ارائه کردند.

 

شایان ذکر است هم‌زمان با این بازدید، گزارش لحظه به لحظه این برنامه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای علاقمندان ارایه شد که در اینجا قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : پارک علم و فناوری,دانشگاه سمنان,سمنان,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code