آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نخستین کلینیک پیش بالینی ایران با تجهیزات فناوری بالای ساخت ایران، به محققین فیلیپینی معرفی شد.

اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام تحقیقات در این زمینه منجر به راه اندازی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 96 شد. مرکزی که با همت شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده تجهیزات آزمایشگاهی به پیشرفته ترین دستگاه‌های با برند ایرانی مجهز شده و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است. تا کنون نمایندگان کشورهای مختلف از این مرکز بازدید کرده و از این طریق با توانمندی جوانان ایرانی در حوزه پیش بالینی آشنا شده‌اند.

 

به دعوت نمایندگان کشور فیلیپین که برای بازدید از آزمایشگاه پیش‎بالینی به ایران آمده بودند، مسئولان آزمایشگاه در کارگاهی دو روزه با حضور بیش از ١٢٠ استاد و محقق از دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پژوهشی کشور فیلیپین که در حوزه پیش بالینی و تولید دارو فعال هستند، حاضر شدند.

 

در این برنامه دو روزه که 7 و 8 خردادماه در فیلیپین برگزار شد، دکتر سعید سرکار، رئیس مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایگاه فناوری در تحقیقات پیش بالینی را معرفی کرد.

 

سپس دکترمحمدرضا آی، رئیس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چگونگی تاسیس و راه اندازی این آزمایشگاه و معرفی تجهیزات و امکانات موجود در آزمایشگاه را برای حاضرین تشریح کردند.

 

ارایه دکتر محمدرضا آی در <a target=فیلیپین" width="650" height="488" />

 

در بخش دوم این برنامه، تجهیزات و سیستم‌های تصویربرداری ویژه حیوانی توسط دکتر آی در مورد سیستم­‌های تصویربرداری پزشکی هسته­‌ای مانند دستگاه پت و اسپکت و کاربردهای آن­ها در تحقیقات معرفی شد.

 

در ادامه، دکتر حسین قدیری به معرفی سیستم تصویربرداری میکرو سی تی پرداخت و ضمن معرفی سیستم LOTUS-in vivo، محققین را با برخی از کاربردهای این مدالیته تصویربرداری آشنا نمودند.

 

تصویر برداری میکرو سیتی حیوانات کوچک

 

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال 96 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نظارت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تأسیس  شد. این آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی است و اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات این آزمایشگاه، در صفحه آزمایشگاه پیش بالینی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی ارایه شده است.

 

 

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code