کارگاه آموزش عدم قطعیت در آنالیزهای شیمیایی توسط آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در کرج برگزار می‌شود.

عدم قطعیت، عدم اطمینان انسان را در مورد برخی اشخاص یا اشیا منعکس می‌نماید و بازه میان اطمینان کامل و عدم اطمینان محض را در بر می‌گیرد. عدم قطعیت یک عامل همراه با نتیجه اندازه‌گیری‏ است که محدوده مقادیری را معین می‌کند که نتیجه اندازه‌گیری‏ می‌تواند داشته باشد و مقدار آن نشان‌ دهنده سطح اطمینانی است که مقدار واقعی مورد اندازه‌گیری‏ شده در محدوده تعیین شده، قرار می‌گیرد. هدف از محاسبه عدم قطعیت در آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون، ایجاد اطمینان از صحت و دقت نتایج آزمون مطابق استاندارد ISO/IEC 17025 است.

 

در کارگاه آموزش عدم قطعیت در آنالیزهای شیمیایی، مطالب زیر آموزش داده می‌شود:

1- اصل اندازه گیری، اندازه ده، انواع خطاها و مفهوم عدم قطعیت

2- تصحیح نتایج و دقت و صحت

3- تکرار پذیری و تجدید پذیر

4- منابع عدم قطعیت و شناسایی آنها

5- روش اندازه گیری عدم قطعیت

6- توزیع احتمالی، نرمال، مستطیلی، ضریب حساسیت

7- عدم قطعیت بسط یافته و عدم قطعیت مرکب

 

آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در زمینه آنالیز مواد در سال ۱۳۸۷ تاسیس و با فراهم سازی شرایط و تجهیزات لازم، موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان حفاظت محیط زیست شده است. این مجموعه هم اکنون به عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

 

کارگاه آموزش عدم قطعیت در آنالیزهای شیمیایی چهارشنبه 26 تیرماه جاری به مدت 8 ساعت در آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در شهر کرج برگزار می‌شود و برای حضور اعضای شبکه آزمایشگاهی در این کارگاه، 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

 

علاقمندان برای ثبت نام و هماهنگی بیشتر با شماره 34721834-026 تماس بگیرند.

 

اطلاعات توانمندی‌ها، تجهیزات و خدمات این آزمایشگاه در صفحه آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارایه شده است.

 

کلمات کلیدی : کارگاه آموزشی,عدم قطعیت

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code