آزمایشگاه مهندسین مشاور بینا آزما سپاهان موفق شده است مجوز نمونه برداری ازآلاینده های دی اکسین و فوران از خروجی های دودکش صنایع را دریافت کند.

 

دی اکسین ها و فوران ها از جمله آلاینده های آلی پایدار مندرج در الحاقیه کنوانسیون استکهلم هستند و بر همین اساس، طی مصوبه مورخ ٢٢ فروردین سال ١٣٩٥ هیئت دولت، حدود مجاز دی اکسین و فوران خروجی دودکش صنایع و کارخانجات تعیین و ابلاغ شد.

 

با توجه به اسناد کنوانسیون های بازل و استکهلم و به ویژه اسناد موجود در خصوص ماهیت این نوع ترکیبات و آثار زیانبار آنها، پایش انتشار دی اکسین ها و فوران ها شامل منابع انتشار، روش پایش، فهرست برداری و کمی سازی آنها ضروری است.

 

کشور ایران نیز در کنوانسیون های استکهلم و روتردام عضو است و ضرورت انجام پایش گازهای آلاینده دی اکسین و فوران به عنوان پارامترهای شاخص صنایع مهم نظیر سیمان و زباله سوزها، به منظور ارتقای توان پایش و ظرفیت سازی داخلی و افزایش سطح مهارت های فنی، طی هماهنگی انجام شده با وزارت محیط زیست آلمان و دفتر همکاری های بین المللی کشور آلمان(GIZ) ، آموزش کامل سنجش آلاینده های دی اکسین و فوران در سازمان حفاظت محیط زیست در تهران و سپس آموزش نمونه برداری، توسط شرکت بینا آزما سپاهان در سال 97 برگزار گردید.

 

آزمایشگاه مهندسین مشاور بینا آزما سپاهان

 

آزمایشگاه بینا آزما سپاهان توانسته است در سال 1398 با بهره گیری از دانش فنی، تجهیزات به روز و استفاده از متخصصین داخلی، مجوز نمونه برداری از این آلاینده ها را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نماید.

 

اطلاعات توانمندی ها و خدمات آزمایشگاه مهندسین مشاور بینا آزما سپاهان که از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است، در پایگاه اینترنتی این شبکه ارایه شده است.

 

کلمات کلیدی : آزمون,سازمان حفاظت از محیط زیست,محیط زیست,حذف آلاینده های زیست محیطی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code