آزمایشگاه چاپ زیستی سه بعدی امید آفرینان مهندسی آینده به اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی پیوست.

با توجه به افزایش روز افزون تعداد افراد حاضر در لیست انتظار عمل پیوند عضو و تعداد بسیار کم افراد اهدا کننده عضو در دنیا، تولید بافت­های زنده و قابل پیوند در محیط آزمایشگاهی از چالش­های پیش­روی دانشمندان به شمار می­رود. هر چند روش­های مهندسی بافت توانسته­اند تا حدودی به موفقیت­هایی در این مسیر دست پیدا کنند، اما تلاش­ برای ساخت بافت‌هایی با هندسه و سلول­هایی مشابه بافت بدن همچنان ادامه دارد. روش چاپ سه بعدی زیستی از جمله راه حل­های نوین در این زمینه است که امکان قرارگیری سلول و مواد مختلف را در هندسه­ای مشابه بافت­های بدن فراهم می­کند.

 

با پیوستن آزمایشگاه چاپ سه بعدی زیستی (3D Bio Printing) امید آفرینان مهندسی آینده به شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی، این امکان برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی فراهم شده است که از تسهیلات و تخفیفات ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای انجام پژوهش در زمینه چاپ سه بعدی زیستی در این آزمایشگاه استفاده کنند.

 

آزمایشگاه چاپ سه بعدی زیستی

 

امکان استفاده از انواع تکنولوژی­ های چاپ مکانیکی و نیوماتیک، چاپ مواد ترموپلاستیک با دمای بالا، امکان کراسلینک نوری و طول موج فرابنفش، امکان استفاده زیر هود و اختصاصی سازی دستگاه­ ها، از دیگر ویژگی­ های این آزمایشگاه است.

 

توانمندی ها و امکانات آزمایشگاه چاپ سه بعدی زیستی امید آفرینان مهندسی آینده در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در دسترس پژوهشگران و صنایع قرار گرفته است.

 

آزمایشگاه امید آفرینان مهندسی آینده

کلمات کلیدی : چاپگر سه‌ بعدی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code