در راستای افزایش سطح علمی دانش‌آموزان، بازدیدی از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام انجام شد.

 به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموزان  و آشنایی آنها با فضاهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه ایلام، بازدید از قطب‌های مختلف دانشگاه اعم از کتابخانه، گلخانه، کلینیک حیوانات، آزمایشگاه دانشکده ها و آزمایشگاه مرکزی با نظارت پرسنل این آزمایشگاه صورت گرفت.

 

 این بازدیدها علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورود دانش آموزان به دانشگاه به آنها کمک می کند که رشته دانشگاهی خود را با اطلاعات صحیح انتخاب نموده و در رشد و شکوفایی استعدادهای آنها نیز اثر گذار است. دانش آموزان ضمن بازدید از آزمایشگاه های شیمی و زیست فناوری آزمایشگاه مرکزی سوالات خود را مطرح کردند و کارشناسان با توضیحات کامل به آنها پاسخ دادند.

 

 

 لازم به ذکر است که دانش آموزان از غرفه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه که به مناسبت هفته پژوهش در محل کتابخانه قلم‌چی دایر بود نیز بازدید کردند. در این غرفه ضمن رونمایی از دو پماد گیاهی ترمیم زخم های سوختگی و زخم پای دیابت تهیه شده توسط کارشناسان آزمایشگاه مرکزی به معرفی تجهیزات آزمایشگاه، خدمات، تعرفه آنها  و همچنین معرفی اهداف، خدمات و طرح های تخفیف شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی پرداخته شد.

 

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام  یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که تجهیزاتی نظیر  طیف سنج جذب اتمی (AAS)، طیف سنج مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR )، طیف سنج مرئی فرابنفش (UV-VIS)، فریزر دمای خیلی پایین، کوره الکتریکی، میکروسکوپ فلورسانس ، میکروسکوپ نیروی اتمی(AFM )، واکنش زنجیره‌ای پلیمراز هم زمان(RT-PCR) در این آزمایشگاه آماده خدمات‌دهی به متقاضیان است.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code