شرکت مهندسین مشاور بیناآزما سپاهان در سال 1398 موفق به کسب عضویت ممتاز شبکه آزمایشگاهی شد.

در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات و توسعه کسب‌وکار، شرکت مهندسین مشاور بیناآزما سپاهان موفق به کسب عضویت ممتاز شبکه آزمایشگاهی شد. ارتقاء استانداردهای زیست‌محیطی و تلاش برای قرارگرفتن در لیست آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست از جمله نقاط مثبت این شرکت برای کسب عضویت ممتاز شبکه آزمایشگاهی است.

 

آزمایشگاه بیناآزما سپاهان با همکاری یک شرکت آلمانی و به منظور کسب اعتبار برای قرارگرفتن در لیست آزمایشگاه‌های همکار سازمان محیط زیست، اقدام به برگزاری دو دوره آموزشی برای نمونه‌برداری و آزمون آلاینده‌های دی‌اکسین و فوران در اسفندماه سال 1395 کرد و در این راستا اولین نمونه‌برداری در شهر اصفهان انجام شد.

 

 در فروردین 97، آزمایشگاه بیناآزما سپاهان اقدام به برگزاری اولین نشست تخصصی با موضوع اهمیت اندازه‌گیری این آلاینده‌ها و مرور ضوابط و روش‌های اندازه‌گیری دی‌اکسین و فوران کرد و پس از آن کارگاه آموزشی نمونه‌برداری دی‌اکسین و فوران با همکاری شرکت آلمانی و با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست در اصفهان صورت گرفت و این شرکت توانست به عنوان اولین آزمایشگاه معتمد محیط زیست، مجوز نمونه‌برداری این آلاینده‌ها را در کشور کسب نماید.

 

زهرا شاکرمی مدیر کیفیت شرکت مهندسین مشاور بیناآزما سپاهان درباره ارتقاء این شرکت گفت: « این شرکت در سال 1398 به عنوان عضو ممتاز شبکه فناوری‌های راهبردی موفق به اخذ گواهی‌نامه تأیید صلاحیت ISO/IEC 17025 از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران شد و توانست به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مورد تأیید کارگروه صلاحیت دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا ریاست جمهوری به خدمات خود ادامه دهد. این شرکت موفق به اخذ گواهی‌نامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد ایران، گواهی‌نامه صلاحیت خدمات مشاور پایه 3 ژئوتکنیک از سازمان برنامه و بودجه کشور، گواهی‌نامه آزمایشگاه معتمد از سازمان حفاظت محیط زیست، پایه 2 پروانه اشتغال به‌کار خدمات فنی آزمایشگاهی از وزارت راه و شهرسازی و پروانه فنی مهندسی زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز شده است.»

 

 

شاکرمی معتقد است این آزمایشگاه در راستای تحقق و استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025، با ارائه نتایج دقیق و به هنگام و ارتقاء مهارت و افزایش سطح علمی آزمایشگاه و کارکنان از طریق اجرای برنامه‌های مداوم آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و تأمین و بهبود منابع مکفی و زیرساخت‌های لازم و جلب اعتماد و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، موفق به دریافت جایگاه عضویت ممتاز از طرف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی شده است.

 

شرکت مهندسین مشاور بیناآزما سپاهان در راستای ارتقاء دانش کارشناسان و پرسنل فنی آزمایشگاه در سال 98 با کمک آزمایشگاه مهندسین مشاور آزمونه فولاد که یکی دیگر از اعضای ممتاز شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و شرکت معیار دانش پارس که عضو توانمند شبکه است، دوره‌های آموزشی از جمله آشنایی با تغییرات استاندارد 17025/2017، تخمین عدم قطعیت اندازه‌گیری و تضمین کیفیت نتایج و دوره آموزشی مدیریت ریسک بر اساس الزامات استاندارد 17025/2017 را برگزار کرده است. همچنین این مجموعه دوره‌های آموزشی افزودنی‌های بتن، نمونه‌برداری از بتن تازه، روش‌های آزمون بتن پرمقاومت، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون آب و پساب، آزمون آجر رسی، پنل رسی، سنگدانه، بتن آماده، موزائیک، بلوک‌های سقفی (سیمانی- سفالی) و آزمون قیر را برای کارشناسان خود برگزار کرده است.

 

شرکت  مهندسین مشاور بیناآزما سپاهان در سال 1383 در اصفهان تأسیس شده است. در این مدت با جذب و آموزش نیروهای متخصص و کارآمد و با استفاده از تخصص و تجربه این کارشناسان و فراهم آوردن تجهیزات مناسب و به‌روز توانسته است در زمینه خدمات آزمایشگاهی مقاومت مصالح، مکانیک خاک و سنگ و شیمی، عیارسنجی مصنوعات طلا و نقره، انجام مطالعات زمین‌شناسی و ژئوتکنیک و همچنین محیط زیست، خدمات لازم با بهترین  کیفیت را ارائه نماید و درحال حاضر حدود 20 نفر در بخش‌های مختلف این شرکت مشغول به کار هستند. شرکت برای نزدیک‌شدن به حوزه‌های دانشگاهی و ارائه خدمات بهتر به صنایع و بازارهای متفاوت، اقدامات لازم را جهت ورود به پارک رشد شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام داده و طی یک برنامه کوتاه‌مدت محل آزمایشگاه را به این شهرک تغییر مکان داده است.

 

از دیگر برنامه‌های توسعه این شرکت ارتقا اسکوپ‌های کاری بخش محیط زیست برای انجام آزمون‌هایی است که در کشور هنوز توانایی انجام آن وجود ندارد و در نهایت، هدف این مجموعه عدم وابستگی کشور به آزمایشگاه‌های خارجی است.

 

اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی شرکت مهندسین مشاور بیناآزما سپاهان در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه شده است.

کلمات کلیدی : خدمات آزمایشگاهی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code