سید حسین میرجلیلی، مدیرعامل آزمایشگاه تحقیقاتی و صنعتی آبسار کویر افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی را کلید همکاری با صنعت می‌داند.

مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت تولیدی و تحقیقاتی صنعتی آبسار کویر با اتکا به امر تحقیق و پژوهش و بهره‌مندی از کادر علمی توانمند در یزد موفق به ارائه خدمات آزمایشگاهی به بخش دانشگاهی و صنعتی شده است. سید حسین میرجلیلی، مدیرعامل این آزمایشگاه از افزایش کیفیت خدمات به عنوان عنصر کلیدی در همکاری با صنعت خبر داد.

 

دکتر میرجلیلی دراین‌باره می‌گوید: « آزمایشگاه آبسار کویر با تلاش روزافزون خود سطح خدمات تخصصی را ارتقا داده و با اجرای الزامات استانداردها در آزمایشگاه در ارتقای کیفی خدمات آزمایشگاهی قدم برمی‌دارد تا بتواند با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی، رضایت‌مندی کامل مشتریان را کسب کند.»

 

میرجلیلی افزایش کیفیت خدمات را در تعامل با صنعت بسیار مهم می‌داند چرا که هر خطایی در نتایج، هرچند کوچک می‌تواند خسارات سنگینی به دنبال داشته باشد و بدیهی است که دادن اطمینان‌ از طرف آزمایشگاه، متقاضیان را به استفاده از خدمات تشویق می‌کند. در همین راستا مجموعه آبسار کویر موفق به دریافت اعتبارنامه ISO/IEC 17025 شده است و به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند.

 

مدیرعامل آزمایشگاه تحقیقاتی و صنعتی آبسار کویر درباره موقعیت این آزمایشگاه در استان یزد می‌گوید: « شرکت دانش‌بنیان تولیدی و تحقیقاتی صنعتی آبسار کویر در سال 1379 به منظور فعالیت در زمینه آنالیز آب، خاک، گیاه و انجام پژوهش‌های زیست‌محیطی تأسیس شد. این مرکز تحقیقاتی نزدیک به 8 سال است که عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و جزو اولین آزمایشگاه‌هایی است که به شکل عضو قطعی این شبکه بزرگ آزمایشگاهی فعالیت می‌کند. این مجموعه درحال حاضر شامل 12 آزمایشگاه تخصصی در زمینه‌ صنایع غذایی، زیست‌فناوری، نانوفناوری، معدن، محیط‌زیست، بهداشت حرفه‌ای و کشاورزی است. آزمایشگاه آبسار کویر با داشتن تجهیزاتی نظیر دستگاه جذب اتمی، کروماتوگرافی، HPLC و زیرساخت‌های لازم به‌منظور آنالیز سموم، آفت‌کش‌ها و مواد غذایی، جایگاه ممتازی در منطقه دارد. با شیوع ویروس کووید 19 نیاز به برخی خدمات آزمایشگاهی افزایش یافته است. برای مثال در حال حاضر تقاضا برای تشخیص الکل صنعتی از اتانول و همچنین آنالیز ژل‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده به شدت افزایش یافته است که زیرساخت لازم برای انجام این نوع آنالیزها در آزمایشگاه آبسار کویر وجود دارد.»

 

افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی، کلید همکاری با صنعت

 

دکتر میرجلیلی از همکاری مشترک با آزمایشگاه‌های همکار به عنوان یکی از مزیت‌های عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نام برد و افزود: « عضویت در شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی مزایای مادی و معنوی مختلفی برای اعضاء به همراه دارد. استفاده از تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک یکی از این مزیت‌ها است. این تفاهم‌نامه‌ها به ما اجازه می‌دهد تا از زیرساخت‌های دیگر آزمایشگاه‌ها نیز استفاده کنیم. در واقع دیگر نیاز نیست که تمام تجهیزات توسط یک آزمایشگاه خریداری شود، اگر یک تجهیز در یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه وجود داشته باشد می‌توان از آن در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک استفاده کرد.»

 

دکتر میرجلیلی به عنوان عضو انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت و معدن و شبکه واحدهای فناور پارک علم و فناوری یزد، بر اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف این آزمایشگاه تأکید کرد و گفت: « در حال حاضر 18 نیروی تمام‌وقت با مدارک کارشناسی‌ارشد و دکتری در این آزمایشگاه مشغول به فعالیت هستند که دوره‌های آموزشی متعددی برای این نیروهای انسانی برگزار می‌کنیم. دلیل این امر، اهمیت توانمندی نیروی انسانی در بهبود خدمات آزمایشگاهی است. آزمایشگاه آبسار کویر به دانشجویان و کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر نیز خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.»

 

مدیرعامل آزمایشگاه آبسار کویر از عضویت این آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی مستقل بین‌المللی خبر داد و گفت: « آبسار کویر در سطح بین‌المللی نیز فعالیت دارد، یکی از مصادیق این فعالیت، عضویت در شبکه آزمایشگاهی مستقل بین‌المللی است که به توسعه فعالیت‌های آبسار کویر کمک می‌کند.»

 

میرجلیلی اظهار امیدواری کرد که آزمایشگاه آبسار کویر بتواند با ارتقاء زیرساخت‌های آزمایشگاهی و افزایش تجهیزات، نقش بیشتری در حوزه خدمات آزمایشگاهی در سطح کشور ایفا کند.

 

مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت تولیدی و تحقیقاتی صنعتی آبسار کویر به عنوان عضو توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، توانمندی‌ها و خدمات خود را در صفحه اختصاصی این آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی این شبکه ارائه کرده است.

کلمات کلیدی : خدمات آزمایشگاهی,شبکه آزمایشگاهی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code