یکی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، در زمینه تولید کیسه‌های پلاستیکی ضدعفونی و همچنین مواد گندزا بر پایه آب گام‌های اثرمندی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، این روزها و هم‌زمان با مواجهه کشورها با تب گرم کرونا، شرکت‌ها دست به کار رفع نیازها و تأمین محصولات و یا ارائه خدماتی زده‌اند که می‌تواند سلامت را برای جامعه به ارمغان بیاورد. داناژن پژوهان کارمانیا یکی از همین شرکت‌ها است که در مسیر ارائه خدمات مولکولی، بیوشیمی و گرایش‌های مختلف میکروب‌ شناسی پزشکی، صنعتی، غذای انسان و خوراک دام، محیط زیست، نانوفناوری و زیست‌نانوفناوری گام بر می‌دارد.


مرضیه دانایی مدیرعامل شرکت دانا ژن پژوهان کارمانیا، رویکرد طراحی محصولات زیستی با توجه به نیاز بازار و صنایع کشور را از جمله رویکردهای این شرکت عنوان کرد و گفت: در این شرکت خدمات آزمایشگاهی و آموزشی توسط کادر علمی و فنی متشکل از تخصص های زیست ‌فناوری گیاهی، بیوشیمی، زیست‌ فناوری میکروبی و میکروب شناسی عمومی ارائه می‌شود. 


این فعال فناور ادامه داد: شرکت دانا ژن پژوهان کارمانیا آماده خدمات رسانی به پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و صنایع مختلف بوده که این خدمات می‌توانند در قالب مشاوره ، تدریس دوره های آموزشی مورد نیاز و خدمات تخصصی در جهت رفع مشکلات موجود یا ارائه ایده های جدید با توجه به نیاز جامعه با هدف کارآفرینی باشد.


وی با بیان این‌که در حال حاضر به صورت مستقیم از خدمات علمی چهار نیروی تخصصی با حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دانشجوی دکتری تخصصی استفاده می‌شود، ادامه داد: این مجموعه همچنین به صورت غیر مستقیم با شرکت‌های همکار در ارتباط بوده که در شرکت‌های مورد نظر نیز سه نیروی متخصص مشغول به کار هستند.

 


مدیرعامل شرکت داناژن پژوهان کارمانیا، طراحی و ساخت کیسه های بهداشتی استریل کننده ضایعات عفونی را  از اقدامات جدید این شرکت برای تأمین نیازهای ضروری در مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: در روزهای پایانی سال 98، طراحی‌ها انجام شد و پس از اثبات کارایی کیسه‌های مورد نظر در حذف ضایعات عفونی خشک و نیمه مرطوب، اقدامات لازم برای دریافت مجوزهای قانونی در حال انجام است.

 

به گفته این فعال فناور، حرکت در مسیر تولید محصول گندزدا با پایه آب با حداقل اثرات زیست‌ محیطی به عنوان جایگزین گندزدا های شیمیایی مرسوم نیز در واحد تحقیق و توسعه این شرکت در حال انجام است.
دانایی افزود: هدف اصلی این تولیدات، با توجه به تعدد ایده‌های تعریف شده، ایجاد اشتغال و تولید محصولات جدید با توجه به نیاز های غذایی و بهداشتی کشور است.

 

دانایی درباره فعالیت‌هایی که این شرکت در حوزه آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام می‌دهد، توضیح داد: خدمات تخصصی میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی،  فیتوشیمیایی، مشاوره به کارشناسان و مسئولین فنی  بخشی از خدمات تحقیقاتی و آزمایشگاهی داناژن پژوهان کارمانیا به شمار می‌رود.

 

دانایی، نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در دسترس‌پذیر شدن تجهیزات و خدمات، نقشی مهم دانست و گفت: این شبکه آزمایشگاهی با ظرفیت‌سازی که از هزاران تجهیز و شرکت موجود در کشور صورت داده، توانسته تا حدود زیادی به کمک رفع موانع و تشریفات مرسوم برای دریافت خدمات آزمایشگاهی و تسهیل فرآیند کاری محققان بیاید که این روند باید با قوت بیش‌تری ادامه یابد.

 

 

کلمات کلیدی : ویروس کرونا,آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code