با برگزاری کارگاه های آموزشی کروماتوگرافی، راه برای دانش‌افزایی و به روزرسانی مهارت‌های جمعی از متخصصان کشور هموار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به مدت 3 روز از 9 تا 11 تیرماه سال جاری میزبان کارگاه های آموزشی GC، GC-Mass، HPLC و LC-MS بود.


این کارگاه های آموزشی با هدف به‌روزرسانی و ارتقای سطح دانش کارشناسان و علاقمندان حوزه‌ی کروماتوگرافی در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد.
در این کارگاه سه روزه ضمن معرفی اصول تئوری کروماتوگرافی، دستگاه آزمایشگاهی GC شامل انواع ستون L و آشکارساز L ، نحوه کار دستگاه، آماده سازی و تزریق نمونه تدریس شد.

 


آشنایی با چگونگی آنالیز کمی، کیفی، انجام محاسبات برای ارائه گزارش آنالیز، ارائه اصول و مبانی طیف سنجی جرمی و کار با دستگاه GC-MS از دیگر سرفصل‌هایی بود که فعالان آزمایشگاهی شرکت‌کننده در این کارگاه‌‌ها با آن آشنا شدند.


در این کارگاه سه روزه همچنین نحوه آماده سازی و تزریق نمونه، تفسیر طیف جرمی و چگونگی ارائه برگه آنالیز، آشنایی با نرم افزار Library Search و نیز مراقبت و نگه داری از دستگاه تدریس شد.


در سرفصل آموزشی دیگری اصول کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا ارائه و شرکت‌کنندگان با اصول،کاربرد، نحوه راه اندازی عملی، بهینه سازی روش‌های دستگاه های HPLC و LC-MS آشنا شدند.
در این کارگاه همچنین تفسیر نتایج در کروماتوگرافی مایع کوپل شده با طیف سنج جرمی، نگهداری و عیب یابی از سیستم های HPLC و LC-Mass به کاربران این دستگاه‌ها آموزش داده شد.

 

گفتنی است شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از آزمایشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی عضو خود برای برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و دریافت استانداردهای آزمایشگاهی در قالب تسهیلات مادی و معنوی حمایت می‌کند.

 

کلمات کلیدی : پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران,برگزاری دوره آموزشی,کروماتوگرافی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code