یکی از شرکت‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی در حوزه تخصصی مهندسی پلیمر را با توانمندی فعالان فناور داخلی و دانش فنی بومی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، این روزها که جهان در تب و تاب محدودیت‌های ناشی از شیوع یک مهمان ناخوانده شده، هزینه خرید تجهیزات فناور و پیشرفته یا دریافت خدمات تخصصی به ویژه برای کشورمان با سایه گسترده تحریم‌ها، دشوارتر از پیش است.
در چنین شرایطی صنعت، پژوهش و جامعه بیش از هر زمان دیگری در تمنای خود کفایی و حرکت در مسیر توسعه، چشم به توانمندی داخلی در تأمین نیازها به مدد شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی دارد.


حال در این میان، یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان که فعالیت فناورانه‌اش را با طراحی و تولید دستگاه های کنترل کیفیت آزمایشگاهی آغاز کرده، تاکنون موفق به ارائه محصولات فناور و خدمات گوناگونی به مخاطبانش در دانشگاه، صنعت و پژوهش‌های فناورانه شده است.

 

داود خادمی مدیرعامل شرکت آریانام از نیازسنجی صنعت و لزوم طراحی دستگاه های مورد نیاز برای حذف وابستگی کشور به واردات تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان اولویت‌های طراحی و تولید محصولات یاد کرد و گفت: این شرکت با به‌کارگیری نیروی انسانی مختصص، در مسیر تولید بیش از 40 نوع دستگاه کنترل کیفیت تخصصی در حوزه پلیمر گام برداشته است.

 

این فعال فناور با اشاره به اخذ استانداردهای ملی برای ارائه خدمات کیفی آزمایشگاهی ادامه داد: آزمایشگاه این مجموعه با دریافت مجوز از سازمان ملی استاندارد و دریافت گواهینامه ISO/IEC 17025 به عنوان یکی از اولین آزمایشگاه های صنعت پلیمر در بخش خصوصی خدماتش را به پژوهشگران، دانشگاهیان و صنایع ارائه می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانام از تعامل اثرمند این شرکت با مجموعه‌های فعال در حوزه کنترل کیفیت و ارزیابی گفت و ادامه داد: این شرکت در حوزه تخصصی مهندسی پلیمر با سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان آب و فاضلاب، سازمان غذا و دارو، گمرکات کشوری، شهرداری ها، شرکت های بازرسی، شرکت های هواپیمایی و شرکت مپنا همکاری‌ خوبی داشته‌ است.


خادمی ادامه داد: در راستای بهبود ارائه خدمات به مشتریان، آزمایشگاه آریانام با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی تلاش می‌کند تا گامی موثر در تسهیل ارائه خدمات به مخاطبان این حوزه بردارد.


مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانام، به برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارشناسان کنترل کیفیت صنایع اشاره کرد و گفت: این شرکت تا به امروز موفق به برگزاری بیش از 900 دوره‌ی آموزشی در حوزه های پلیمر، مدیریت و فناوری اطلاعات شده است.
خادمی افزود: این دست دوره‌های آموزشی و سمینارها برای کارشناسان شرکت نفت، انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، شرکت های بازرسی، شهرداری ها، کارشناسان استاندارد، مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، دانشجویان و داوطلبین آزاد برگزار شده است.

 

 

مدیرعامل شرکت آریانام با اشاره به تعامل این مجموعه دانش‌بنیان با دیگر فعالان زیست‌بوم حوزه پلیمر گفت: شبکه آزمایشگاهی، بستری مناسب برای تعامل میان حلقه‌های زنجیره صنعت پلیمر از پژوهش تا تولید محصول دانش‌بنیان شده است و بر همین اساس، اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی به طور ویژه از تسهیلات تمامی خدمات شرکت آریانام بهره‌مند می‌شوند.


خادمی ادامه داد: مجموعه آریانام آمادگی دارد در صورت نیاز و صلاحدید مشتریان در حوزه های مختلف کاری با تشکیل کارگروه و از طریق تعریف پروژه های پژوهشی و صنعتی برای برطرف کردن نقایص و نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی، گام بردارد و رسالت خود را در زمینه تحقق جهش تولید محقق کند.


مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانام، از ضرورت توسعه پایدار و نقش مهم ارائه خدمات با معیارهای روز جهانی، گفت و ادامه داد: با توجه به همین ضرورت، واحد تحقیق و توسعه مجموعه با اهداف گسترش فضای کسب و کار، جذب نیروهای متخصص و توانمند، توسعه و بروزرسانی تجهیزات و سخت افزارها، صادرات خدمات و محصولات تولیدی، کشف چالش های موجود در صنعت و تلاش جهت رفع نیازهای فنی کارخانجات تولیدی، گسترش ارتباط با صنایع و روزآمدی متناسب با استانداردهای جهانی فعال است.


خادمی همچنین به انجام پروژه های بازرسی در حوزه مهندسی پلیمر به عنوان یکی دیگر زمینه های فعالیت این شرکت اشاره کرد و افزود: با اخذ مجور بازرسی از شرکت ملی گاز ایران زمینه فعالیت بیشتر در این حوزه فراهم شده است.


وی از ضرورت تعامل با دیگر فعالان حوزه پلیمر برای توسعه پایدار این عرصه گفت و ادامه داد: تلاش داریم شرکت مهندسی آریانام با ایجاد تعامل و ارتباط مؤثر با بخش های گوناگون صنعت و نیازسنجی صحیح، نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گام برداشته و به تقویت حلقه های ارتباطی بپردازیم. خوشبختانه این ظرفیت، توسط فعالیت‌های اثرمند بخش‌های تسهیل‌گری چون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایجاد شده است.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,مواد پلیمری,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code