شرکت دانش بنیان کیمیای ناب تجزیه با برگزاری دوره آموزشی دستگاه جذب اتمی، مخاطبان این کارگاه را با اصول و کارکردهای این تجهیز آزمایشگاهی و همچنین روش‌های کارآمد طیف‌سنجی جذب اتمی آشنا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، برای تحلیل و تجزیه دقیق خاصیت‌ها و کاربردهای مواد گوناگون از تجهیزات آزمایشگاهی متنوعی استفاده می‌شود. محققان نیز به نتایج استانداردی نیاز دارند تا بر اساس داده‌ها، پژوهش‌ها یا تولیدات خود را به سرانجام برسانند.


«طیف سنجی جذب اتمی» روشی است کارآمد و دقیق برای پاسخ به این نیاز و بر همین اساس دستگاه جذب اتمی برای آنالیز طیف وسیعی از فلزات در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. اساس تعیین غلظت عناصر در طیف سنجی جذب اتمی بر پایه اندازه‌گیری میزان جذب نور توسط اتم های آن عنصر استوار است.

 

برای حاصل شدن نتیجه‌های دقیق و کارآمد از روش طیف‌سنجی جذب اتمی، ضروری است که کاربران آزمایشگاهی و محققان از اصول و نحوه کار با دستگاه جذب اتمی آگاهی کافی داشته باشند.


بر مبنای همین ضرورت شرکت دانش‌بنیان کیمیای ناب تجزیه، دوره آموزشی «دستگاه جذب اتمی» را با هدف آشنایی دانشجویان، مسئولین فنی صنایع و سایر علاقمندان طراحی و برگزار کرد. شرکت کنندگان در این دوره با آموزش اصول و کارکرد دستگاه آشنایی کامل پیدا کردند.

 


در این دوره آموزشی که ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه سال جاری برگزار شد، مخاطبان با سرفصل‌های اصلی دستگاه جذب اتمی شامل تئوری، مفاهیم پایه‌ای جذب اتمی، عملکرد بخش‌های مختلف دستگاه، نحوه کار، آنالیز نمونه‌ها و محاسبه غلظت، روش‌های هضم نمونه، کالیبراسیون و استانداردسازی، آشنا شدند.


شرکت‌کنندگان در این کارگاه ضمن آگاهی از نحوه انتخاب روش آماده‌سازی نمونه‌ها برای آنالیز از نحوه سنجش صحت، تکرارپذیری، حد تشخیص و چگونگی آنالیز نمونه‌های حقیقی آگاه شدند. 


شرکت دانش‌بنیان کیمیای ناب تجزیه، با تجربه و تجهیزات تخصصی آنالیز مواد از سال ۱۳۸۷ به فعالیت مشغول است همچنین این آزمایشگاه در دامنه آزمون‌های حوزه غذایی و کشاورزی - میکروبیولوژی و بیولوژی موفق به استقرار استاندارد ISO/IEC17025 شده و به عنوان همکار سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو فعالیت می‌نماید.


مواد غذایی، دارو، مکمل ها، گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی از جمله نمونه های قابل آزمایش در این آزمایشگاه به شمار می‌رود. همچنین نمونه های صنعتی، شیمیایی، انواع روغن های صنعتی نیز در این آزمایشگاه آنالیز می‌شوند. دستگاه هایی از جمله HPLC, GC, GC-MS, ICP-OES, ATOMIC , بخش شیمی و میکروبیولوژی از واحدهای فعال این آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی است.

 

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمایشگاه,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code