شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی است که خدمات تست کیفیت مواد اولیه تا فرآورده‌های نهایی فیلتراسیون، از فیلتر خودروهای سواری تا ماسک‌های تنفسی را به صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از آلاینده‌های خودرویی و صنعتی، تا مقابله با ویروسی که این روزها بلای جان جهانیان شده است، همه و همه یک راه‌کار کارآمد می‌طلبند: استفاده از فیلترها؛ فیلترهایی که گاه در خوردوها و خروجی آلاینده صنایع به کار می‌روند یا در اندازه‌های کوچک و به هیبت ماسک، بر صورت جامعه جاخوش می‌کنند. از فیلترهای هوا تا ماسک‌هایی که نخستین خط مقابله با آلودگی‌های ویروسی و باکتریایی می‌باشند، برای کارآمدی و اثرمندی می‌بایست از مواد اولیه‌ با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز ساخته شده باشند.


برای مصون نگاه داشتن سلامت و حیات جامعه، شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت، کیفیت مواد اولیه و ساخت این فیلترها و ماسک‌ها را با تجهیزات ایران‌ساخت و نیروی انسانی دانش‌آموخته، سنجش می‌کند.


خدیجه براتی مدیرعامل شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت با اشاره به دارا بودن گواهینامه استاندارد 17025 این مجموعه فناور آزمایشگاهی گفت: آزمایشگاه تست‌ فیلترهای روغن، تست فیلترهای آب و تست فیلترهای هوای خودروهای سبک و سنگین و نیز آزمایشگاه تست فیلترهای صنعتی که در صنایع مادر کاربرد دارند، از بخش‌های زیرمجموعه پارس آزمون راهبرد صنعت به شمار می‌رود، وی افزود: از مرحله آغاز ساخت یک فیلتر تا سنجش و آزمون محصول نهایی در این شرکت انجام می‌شود.


مدیرعامل شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت، به زمینه‌ای که این شرکت خصوصی برای ارائه خدمت، محصولات و آزمون‌های تخصصی این حوزه فراهم کرده است اشاره کرد و ادامه داد: بالغ بر 70 درصد دستگاه و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسط فعالان فناور این شرکت بومی‌سازی شده و بر همین اساس این شرکت با محوریت فنی-مهندسی و خدمات آزمایشگاهی ثبت شده است.


براتی با بیان این‌که تولید بومی این دستگاه‌ها بخش قابل توجهی از نیازهای کشور به تجهیزات پیشرفته و فناور تست و ساخت فیلترها را تأمین کرده است، افزود: دانش فنی ساخت و تعمیر این دستگاه‌ها عمدتاً در اختیار تعداد اندکی از برندهای اروپایی یا آمریکایی است. بر همین اساس برای رفع نیاز صنایع داخلی کشور، تلاش می‌کنیم با ساخت نمونه‌های مشابه خارجی یا بومی‌سازی مواد اولیه و تجهیزات، در مسیر تأمین نیازهای فناورانه این حوزه گامی برداریم.

 

براتی با اشاره به هزینه‌های پایین‌تر ارائه خدمات آزمایشگاهی نسبت به مراکز خارجی گفت: بخش قابل توجهی از خدماتی که در داخل کشور و توسط این مجموعه فناور ارائه می‌شود، توسط مجموعه‌های خارجی با هزینه‌های هنگفت به مخاطبان ارائه می‌شود. با افزایش هزینه‌های ارزی، کار برای مجموعه‌های داخلی دشوار شده است و مبالغ تست‌های این مجموعه که همان کیفیت را دارند با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه نیست. بنابراین این خدمات را با کیفیتی هم‌پای نمونه‌های خارجی و هزینه‌های بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنیم.


براتی با بیان این‌که دامنه فعالیت‌های شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت تا تست انواع ماسک‌ها برای کمک به ارتقای سلامت جامعه گسترده شده است، ادامه داد: در این روزها حجم و ابعاد تولید ماسک‌ها برای مقابله با بیماری کرونا به شدت افزاش یافته است. این ماسک‌ها برای اثرمندی و جلوگیری از نفوذ، باید از مدیاهای استاندارد و کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار باشند. بنابراین در ساخت ماسک‌های با کیفیت ضمن ارائه خدمات به شرکت‌ها، تست و ارزیابی مواد اولیه تا محصول نهایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 


مدیرعامل پارس آزمون راهبرد صنعت با بیان این‌که بر بسترهایی مانند شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امکان معرفی توانمندی‌های این مجموعه فناور و آزمایشگاهی به صنایع و پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم آمده است، ادامه داد: تلاش داریم با ایجاد شناخت بهتر نسبت به این توانمندی‌ها، تولیدکنندگان ماسک، مواد اولیه فیلترها و سازندگان را در مسیر تولید محصولات کیفی‌تر همراهی کنیم.

 

این فعال فناور، کار گسترده شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی را زمینه‌ساز ایجاد بستری برای ارتباط میان صنعت، تحقیق و توسعه و دانش دانست و گفت: وجود چنین شبکه آزمایشگاهی که پلی میان پژوهش و تولید باشد نه تنها می‌تواند منجر به جهش تولید شود بلکه می‌تواند خودکفایی را به همراه بیاورد. در آغاز مسیر همراهی با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قرار داریم و امیدواریم در ادامه، این تعامل گسترده‌ و منسجم‌تر شود.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه تست فیلتر,شبکه آزمایشگاهی,استاندارد فیلتر هوا,ماسک n95

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code