پژوهش عضو هیئت علمی پژوهشگاه رنگ، در مجله بین ‌المللی منتشر شد و زمینه راه‌یابی یافته‌های پژوهشی این مجموعه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی را به فراتر از مرزهای کشور فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، آلودگی محیط زیست شامل آلودگی آب، هوا و خاک توسط صنایع مختلف اثرات جبران ناپذیری بر جای می گذارد.


مواد گوناگونی به عنوان کاتالیست و جاذب در فرآیندهای تصفیه آلودگی در محیط های آبی و گازی به کار می‌روند. به تازگی استفاده از مواد پیشرفته و جدید مانند قالب‌های فلز - آلی به همراه مواد زیستی از جمله آنزیم‌ها به صورت کامپوزیت تغییرات شگرف علمی و کاربردی در زمینه های گوناگون به همراه داشته است. این کامپوزیت ها قابلیت حذف آلاینده های مختلف از جمله رنگزاها از محیط‌های آبی را نیز دارند.


در پژوهشی که به سرپرستی یکی از اعضای هیئت علمی گروه محیط زیست پژوهشگاه رنگ انجام شده است، این کامپوزیت‌های زیستی سنتز و شناسایی و به عنوان بیوکاتالیست برای تخریب رنگزاها در پساب رنگی استفاده شدند. نتایج این پژوهش‌ها در مجله Applied Catalysis B: Environmental با ضریب تاثیر ۱۶.۶۸۳ چاپ شده است.

 

مجموعه پژوهشگاه رنگ به عنوان یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، ضمن انجام پژوهش‌هایی در علوم و فناوری رنگ و پوشش، به پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان این صنعت خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی ارائه می‌کند.

 

کلمات کلیدی : آلودگی زیست محیطی,پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,مقاله

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code