مدیر شرکت زرآزما درباره مهم‌ترین فعالیت این مجموعه فناور گفت: سنجش میزان عناصر معدنی و سنگین موجود در مواد مختلف از غذایی و دارویی تا خون، یکی از مهم‌ترین خدماتی است که توسط این شرکت دانش ‌بنیان به پژوهشگران و صنعتگران از جمله اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی ارائه می‌شود تا تحقیقات و تولیدات آن‌ها در مسیر کیفی گام برداشته و سلامت، ارمغان جامعه شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، شناخت میزان و کیفیت عناصر معدنی و سنگین موجود در مواد معدنی، کانی‌ها و حتی بدن انسان، دریچه‌ای است که افق‌های تازه‌ای را به روی محققان، صاحبان صنعت و پزشکان باز می‌کند. سنجش و شناخت دقیق این عناصر پنهان اما نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی دقیق و پیشرفته با استفاده از روش‌های فناورانه‌ای است که اکنون توسط شرکت «زرآزما» یکی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی به مخاطبان ارائه می‌شود.


صالح صبحدل مدیر این مجموعه دانش ‌بنیان آزمایشگاهی با بیان این‌که زرآزما واحد معدنی منتخب سال 93 و عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های است افزود: این شرکت خدمات آزمایشگاهی خود را به صدها مجموعه صنعتی و همچنین پژوهشگران و دانشگاهیان ارائه می‌دهد، همچنین از عمده‌ترین و مهم‌ترین خدماتی که به طور ویژه به گروه‌های یادشده و اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی ارائه می‌شود، می‌توان به خدمات تحقیقاتی اندازه گیری عناصر سنگین در نمونه های معدنی، غذایی، دارویی، خون و غیره اشاره کرد.


این فعال فناور از ارائه خدمات سنجش عناصر سنگین خون به عنوان یکی از خدمات منحصربه‌فرد قابل ارائه به حوزه سلامت گفت و ادامه داد: اندازه‌گیری دقیق میزان عناصر معدنی خون، در پیشگیری، شناخت و کمک به روند درمان بسیاری از بیماری‌ها نقشی مهم دارد. به طور مثال، ردیابی عناصری مانند سلنیوم در خون که کمبود آن زمینه‌ساز بروز و تشدید بیماری‌هایی چون آلزایمر و پارکینسون است، در این مجموعه انجام می‌شود. 

 

 

وی با اشاره به فعالیت زرآزما در مساحتی به ابعاد بیش از 3هزار مترمربع گفت: مجموعه آزمایشگاه های زرآزما هم اکنون با ایجاد اشتغال برای بیش از 70 نفر در شهرهای مختلف کشور توانسته است زمینه را برای رونق تولید دانش‌بنیان و کارآفرینی فناورانه فراهم کند.


مدیر شرکت زرآزما با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت برای ارائه خدمات در استانهای مختلف گفت: ماهانه نزدیک به 40 هزار آنالیز برای سنجش عناصر نیمه رساناها، کاتالیست‌ها و سایر نمونه های معدنی انجام می دهیم. همچنین این شرکت با ظرفیت آنالیز 400 نمونه در روز، از ابتدای تاسیس تا کنون رقمی بالغ بر یک میلیون نمونه را در کشور آنالیز کرده است.


وی با اشاره به نقش اثربخش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ هایی راهبردی در ارائه خدمات کیفی و دقیق به حوزه پژوهش و فناوری بر ارتباط هرچه بیش‌تر آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با این شبکه تاکید کرد و گفت: در نتیجه افزایش این تعامل، ضمن آن‌که آزمایشگاه ها به فراخور نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی جامعه، خود را به روز رسانی می‌کنند، پیشرفت تولیدات دانش بنیان بر مبنای تحقیقات اثربخش و کارآمد صورت می گیرد.

 

 

کلمات کلیدی : باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی,آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code