با برگزاری کارگاه آموزشی مجازی توسط کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی، فعالان این حوزه با الزامات فنی مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، کارگاه آموزش تخصصی «آشنایی با الزامات فنی مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها» به همت کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 24 و 25 آذرماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد. در این کارگاه آموزشی دو روزه بیش از 66 نفر از مدیران کیفیت آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی از استان تهران حضور داشتند.


کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به منظور یکسان سازی سطح اطلاعات مدیران کیفیت آزمایشگاه ‌ها و کمک‌رسانی آزمایشگاه ها به استاندارد سازی یکدیگر و همچنین افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی، کارگاه آموزش تخصصی «آشنایی با الزامات فنی مدیریت کیفیت آزمایشگاهها» را برگزار کرد.


شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی دو روزه با مفاهیمی چون استاندارد، ممیزی و ارزیابی سازمان‌ های گواهی کننده، اعتباردهنده، آگاهی دهنده و بازرس انواع استانداردهای مدیریت کیفیت، ایمنی در آزمایشگاه، تضمین کیفیت و آزمایشگاه همکار آشنا شدند. در این کارگاه، سرفصل‌های گوناگون آموزشی مانند تعاریف مربوط به آزمایشگاه در استانداردهای مرتبط، الزامات و شرایط محیطی، اهمیت مقایسه‌های بین آزمایشگاهی و نیز اهمیت مواد مرجع و لزوم استفاده از آن ارائه شد.


آشنایی با استاندارد ISO/IEC 17025 و نیز الزامات اولیه و شرایط استقرار آن در آزمایشگاه، یکی دیگر از عناوین آموزشی کارگاه «آشنایی با الزامات فنی مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها» بود. شایان ذکر است این کارگاه آموزشی سال گذشته برای مدیران کیفیت استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و لرستان برگزار شد و مورد استقبال درخور توجه قرار گرفت.


شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در راستای ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه‌های عضو شبکه و ارائه خدمات مطلوب آزمایشگاهی، ضمن حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارگروه‌ های تخصصی شبکه، در نظر دارد این کارگاه آموزشی را در استان های دیگر نیز برگزار کند.

 

 

کلمات کلیدی : کالیبراسیون- استاندارد ایزو 17025,نشست کارگروه‌های تخصصی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,استاندارد,آموزش آنلاین

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code