مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به عنوان فعالیت محوری این مجموعه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، نوشین محمدزاده مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز با اشاره به سابقه 14 ساله این مجموعه در ارائه خدمات آزمایشگاهی، پژوهشی، مشاوره و آموزشی و سایر حوزه‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی افزود این آزمایشگاه خدمات خود را به پژوهشگران، دانشگاهیان، فعالان صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر متقاضیان ارائه می‌کند.

 

ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه تجهیزات پزشکی
مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز گفت: آزمایشگاه‌های تخصصی این مجموعه شامل آزمایشگاه بیوالکتریک، آزمایشگاه بیومکانیک، آزمایشگاه شرایط محیطی و IP می‌باشند که قادر به ارائه خدمات تخصصی در زمینه آزمون تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بر اساس استانداردهای درخواستی هستند. همچنین گزارش آزمون‌های صادر شده توسط این مجموعه قابل ارائه به سازمان‌های همکار در این حوزه است.

 

محمدزاده به خدمات آزمایشگاهی ارائه شده توسط آژمایشگاه کیفیت گستر سبز اشاره کرد و افزود: در این مجموعه، خدمات آزمون تجهیزات پزشکی، خدمات آزمون تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات آزمون خودرو آمبولانس ارائه می‌شود. این فعال فناور، درباره خدمات آزمایشگاهی ارائه شده در آزمایشگاه بیوالکتریک کیفیت گستر سبز گفت: با در اختیار داشتن توانمندی تست تجهیزات الکتریکی پزشکی و آزمایشگاهی براساس استانداردهای عمومی و اختصاصی مربوط به هر تجهیز، تلاش کردیم در مسیر افزایش کیفیت تجهیزات پزشکی و ایجاد بستر صادرات آن ها به کشورهای دیگر گام برداریم.

 

محمدزاده، از انجام آزمون‌های استانداردهای IEC 60601-1 و IEC 61010-1 و تمام زیر مجموعه‌های آن خبر داد و ادامه داد: با بهره‌گیری از دانش کارشناسان خبره در این زمینه، گزارش آزمون‌های صادر شده قابل ارائه به همه سازمان‌های مربوط به این زمینه و دیگر متقاضیان است.

 

مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز به فعالیت‌های آزمایشگاه بیومکانیک اشاره کرد و افزود: این توانمندی وجود دارد که در زمینه تست تجهیزات مکانیکی پزشکی براساس استانداردهای اختصاصی مربوط به هر تجهیز خدمات را ارائه دهیم. همچنین از تجهیزات این آزمایشگاه در دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مدیران کنترل کیفیت، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای ارتقای دانش شرکت‌کنندگان در این آموزش‌ها استفاده می‌شود.


محمدزاده درباره آزمایشگاه شرایط محیطی و IP مجموعه کیفیت گستر سبز، توضیح داد: این آزمایشگاه با طراحی و ساخت تجهیزات لازم برای آزمون‌هایی که در آن‌ها احتیاج به ایجاد شرایط محیطی خاص دارند و یا تجهیزاتی که دارای کد IP هستند، این آزمون‌ها را در شرایط کاملاً استاندارد و مطابق با روش استانداردهای مربوطه انجام می‌دهد.


وی افزود: این آزمایشگاه قادر است شرایط محیطی 20- تا 70+ درجه و رطوبت تا 95% ایجاد کند و همچنین آزمون‌های IPX7 ،IPX6 ،IPX5،IPX4 ،IPX3 ،IPX2 ،IPX1 و IPX8 را مطابق با استانداردهای IEC 60529 و ISIRI 2868 انجام دهد.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی
محمدزاده، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی گفت: مرکز آموزشی مجموعه کیفیت گستر سبز با اخذ تاییدیه‌های مربوط به مرکز آموزشی از سازمان ملی استاندارد، دوره‌های آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان، پژوهشگران آزمایشگاهی و فعالان صنعتی را برگزار می‌کند.


وی با بیان این‌که واحدهای تولیدی برای دریافت نشان استاندارد می‌بایست یک مدیر کنترل کیفیت آموزش دیده توسط یک مرکز آموزشی معتبر و مورد تایید سازمان استاندارد داشته باشند، ادامه داد: بر مبنای همین ضرورت، دوره های برگزار شده در مرکز آموزشی کیفیت گستر سبز از دو بخش دوره تئوری و دوره عملی تشکیل شده است. در دوره تئوری به آموزش در خصوص مدارک مورد نیاز برای دستگاه از قبیل دستورالعمل استفاده، دستورالعمل سرویس، آنالیز ریسک، قابلیت استفاده و غیره پرداخته می شود و نحوه گردآوری این مدارک مورد بحث قرار می گیرد. در دوره عملی نیز شرکت کنندگان با تجهیزات مورد آزمون در استاندارد آشنا شده و همه آزمون های عملی مربوط به استاندارد مربوطه بر روی نمونه مورد نظر استاندارد به صورت عملی انجام می شود. پس از برگزاری آزمون و کسب حدنصاب نمره گواهی صادر خواهد شد.

 

 

وبینار تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی
مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز با اشاره به برگزاری وبینارهای تخصصی با هدف ارتقای فعالان آزمایشگاهی، پژوهشگران و فناوران حوزه تجهیزات پزشکی گفت: بیش از 60 عنوان وبینار تخصصی با محوریت بحث، تبادل نظر و گفت‌وگو میان متخصصان حوزه تجهیزات پزشکی توسط کیفیت گستر سبز برگزار شده یا در حال برگزاری است.


وی به وبینار تخصصی تجهیزات الکتریکی پزشکی در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این وبینار که با حضور فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان برگزار خواهد شد، مخاطبان با الزامات عمومی برای ایمنی پایه و عملکردی ضروری، شناسه، نشانه‌گذاری و مدارک تجهیزات الکتریکی پزشکی آشنا می‌شوند.

 

محمدزاده به برگزاری این وبینار با تخفیف 20درصدی برای اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: علاقمندان برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره این وبینار و دیگر رویدادها می‌توانند با شماره‌های 8-44046567-021 و 09352209230 تماس حاصل کرده یا به وب‌سایت مجموعه کیفیت گستر سبز مراجعه کنند.

 

یاری‌ حوزه سلامت در دوران کرونا
مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز با اشاره به ارائه تخصصی خدمات در حوزه پزشکی گفت: با هدف یاری تولیدکنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و ارتقای کیفیت محصولات ارایه شده در این حوزه، تلاش کردیم تا به فعالان این حوزه در زمینه بالا بردن کیفیت محصولات پزشکی و آزمایشگاهی در ایران کمک کنیم.

 

وی افزود: آزمایشگاه کیفیت گستر سبز در ایام کرونا از همان روزهای نخست، به روند تولید تجهیزات مقابله با کرونا کمک کرد و از بهمن ماه سال گذشته، تجهیزات وابسته به کرونا را خارج از نوبت و در کوتاه‌ترین زمان مورد آزمون قرار داد. مدیر آزمایشگاه کیفیت گستر سبز، حاصل این همکاری را ورود تجهیزات با کیفیت مطابق با استانداردهای به روز بین‌المللی و ملی به چرخه تولید و بهره‌مندی مصرف کنندگان محترم به خصوص کادر درمان از این تجهیزات دانست و گفت: شرکت های دانش‌بنیان نقش پررنگی در این چرخه تولید دارند و مجموعه کیفیت گستر سبز توانسته است تا با آزمون تجهیزات پزشکی ، این شرکت‌ها را در مقابله با کرونا همراهی کند.


محمدزاده به تجهیزات پزشکی سنجش شده در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های تصفیه هوا، دستگاه ضدعفونی کننده بیمارستانی و خانگی، دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی و خانگی، تجهیزاتی که با لامپ UV و یا ازون ضدعفونی را انجام می‌دهند، توسط این مجموعه آزمایشگاهی مورد سنجش قرار گرفت و به یاری چرخه درمان و سلامت کشور آمد.

 

 

کلمات کلیدی : تجهیزات پزشکی,آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,برگزاری دوره آموزشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code