یک مجموعه فناور عضو شبکه آزمایشگاهی علاوه بر ساخت تجهیزات فناورانه حوزه فناوری اطلاعات، تولیدات حوزه‌های امنیتی و نظارتی را بر بستر شبکه آزمایشگاهی کیفیت سنجی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تجهیزات نظارتی و زیرساخت‌های ارتباطی و امنیتی، جزو تجهیزات فناورانه‌ای به شمار می‌روند که میزان استقبال از آن‌ها رو به فزونی گذاشته و سطح وسیعی از کاربرد را یافته‌اند. این تجهیزات علاوه بر پیچیدگی‌های فناورانه‌ای که در فرآیند تولید پشت سر می‌گذارند، نیازمند تجهیزات و روش‌هایی کارآمد برای کیفیت‌سنجی و ارزیابی کارآمدی هستند.

 

موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌چی، یکی از مجموعه‌های فناور کشور است که در حوزه‌های سامانه‌های پیشرفته الکترونیک، نرم‌افزارهای کاربردی و مدیریت نوین آغاز به کار کرده و در سه حوزه محصولات دانش‌ بنیان فناوری اطلاعات، خدمات نظارت و مشاوره و ارائه راهکارهای بهینه سازی و مدیریت نوین فعالیت می‌کند. آزمایشگاه تجهیزات نظارت تصویری (آتن) زیرمجموعه این موسسه، خدمات سنجش کیفیت تجهیزات تصویری و نظارتی را ارائه می‌کند.

 

محمد قلم چی مدیر آزمایشگاه تجهیزات نظارت تصویری موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌چی، با اشاره به ارایه خدمات تخصصی طراحی، تولید، اجرا و نظارت بر پروژه‌های امنیت الکترونیک گفت: این خدمات شامل بخش‌های حفاظتی، کنترل تردد و نظارتی هستند و خدمات آزمایشگاهی سنجش تجهیزات نظارت تصویری در این مجموعه آزمایشگاهی ارائه می‌شود؛ وی با بیان این‌که سنجش دقیق پارامترهای تجهیزات نظارت تصویری، برای متخصصان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این سنجش زمانی قابل اتکا خواهد بود که بر اساس عملکرد واقعی دستگاه صورت گرفته باشد.

 

قلم‌چی مجموعه آزمایشگاهی آتن را به عنوان کاملترین و قابل‌ اتکا‌ ترین راهکار سنجش محصولات نظارت تصویری برای پاسخ به نیازهای این حوزه عنوان کرد و افزود: آتن از ابزارهای حرفه‌ای و تخصصی سنجش سطح کیفیت، امنیت، پایداری و کارایی دوربین های مداربسته، DVR، NVR، HVR و نرم افزارهای ضبط، مدیریت و انتقال تصویر برخوردار است و راهکارهای اجزای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دانش‌فنی را با امکان اندازه‌گیری پارامترهای کارآمد فنی در اختیار متخصصان، مشتریان و تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: این آزمایشگاه موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌چی شامل چند سلول تست استاندارد به همراه سازه نگهدارنده، چند سرور سلول تست، سرور مرکزی، چاپگر، نرم‌افزارهای آتن و همچنین مستندات فنی است.

 

وی با اشاره به فعالیت دو بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری آزمایشگاه آتن افزود: وظیفه بخش سخت‌افزاری آتن، ایجاد محیط مناسب برای تست است. آتن از تعدادی سلول تست تشکیل شده که هر سلول، یک اتاق تاریک به همراه مجموعه‌ای حسگر و عملگر از جمله صفحه نمایش تست‌های اکتیو، نمایشگر وضعیت، سنسورهای سنجش میزان نور، توان، دما، رطوبت و صدا، عملگرهای نوری و صوتی، چارت‌های استاندارد و غیره فعالیت می‌کند.

 

این فعال فناور ادامه داد: مسئولیت بخش نرم‌افزاری آتن، دریافت اطلاعات اولیه، اجرای آزمون، داده‌ برداری، تحلیل داده‌ها، ثبت اطلاعات و تولید گزارش عملکرد تجهیزات نظارت تصویری است.

 

مدیرعامل موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌چی به حوزه‌های اصلی که توسط آتن تحت بررسی قرار می‌گیرد اشاره کرد و افزود: در این آزمایشگاه، کیفیت استریم (ویدیو و صوت)، کیفیت تصویر، تصحیح تصویر در شرایط نوری خاص، فشرده‌سازی، کیفیت صدا، منبع تغذیه، امنیت تبادل داده، سهولت نصب، اصالت تجهیز تمام حوزه‌های فوق بر اساس الگوریتمهای مختلف و الگوهای از پیش تعیین شده اندازه‌گیری می‌شوند.

 

این فعال فناور درباره فرآیند دریافت نمونه‌ها تا اعلام نتیجه آزمایش توضیح داد: بسته به نوع آزمایش‌های انجام شده در فرآیند تست، گزارش نهایی تجهیز به صورت دیجیتال ارائه می‌شود. این گزارش در حالت استاندارد حداقل 20 صفحه A4 است. گزارش با تعریف مشخصات تجهیز آغاز و با اعلام نتایج نموداری و رقومی آزمون‌ها ادامه می‌یابد. آخرین بخش گزارش آتن، نتایج تحلیل‌های تخصصی است.

 

وی افزود: این آزمایشگاه همچنین خدمات فناورانه خود را در حوزه‌هایی چون محاسبه دقیق نمره فنی در مناقصات، انتخاب محصولات با کیفیت مطلوب، جلوگیری از واردات یا تولید محصولات بی‌کیفیت، شناسایی کالاهای فاقد اصالت، انتخاب تجهیز متناسب با نیاز مصرف‌کننده و مقایسه تجهیزات نظارت تصویری ارائه می‌کند.

 

قلمچی، با اشاره به برگزاری رویدادهای ترویجی و آموزشی برای فعالان حوزه آزمایشگاهی و پژوهشی گفت: دوره‌های تخصصی در خصوص اصالت، پایداری، کیفیت و امنیت سامانه های نظارت تصویری در جنب برگزاری نمایشگاه ها و کنفرانس ها برگزار می‌شد و تلاش داریم با همکاری دیگر نهادها این روند را به صورت مجازی و متناسب با نیازهای آموزشی و تحقیقاتی ادامه دهیم.

 

این فعال فناور، به ایجاد اشتغال برای متحصصان و فعالان فناور در حوزه الکترونیک اشاره کرد و افزود: در این مجموعه فناور،  12 نفر مشغول کارند که 7 نفر تخصصی و 5 نفر نیز در حوزه عمومی مشغول کار هستند. به‌صورت غیر مستقیم نیز حدود 10 نفر مشغول به کار هستند.

 

مدیر آزمایشگاه تجهیزات نظارت تصویری موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌چی از عضویت و ارائه خدمات آزمایشگاه آتن بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت و ادامه داد: نگاه ما به شبکه آزمایشگاهی، اقدامی نوآورانه و موثر توسط دولت برای ارتقای توان علمی و تحقیقاتی کشور است و اقدامات صورت گرفته، نسبت به سایر دستگاه ها، بسیار ارزشمند و ستودنی است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمایشگاه,امنیت,پردازش تصویر

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code