آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه رنگ خدمات اندازه‌گیری گران‌روی سیالات را به پژوهشگران، صاحبان صنعت و فناوران ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، گران‌روی یا ویسکوزیته، یکی از شاخص‌های مهم کمی است که در آزمایش و تحقیقات روی سیالات گوناگون، سنجیده می‌شود و اطلاعات به دست آمده از آن، در تولید و اصلاح محصولات، تعیین ماهیت و کیفیت‌سنجی نقشی مهم ایفا می‌کند.

 

ارائه خدمات آزمایشگاهی در این حوزه درباره میزان ویسکوزیته سیال، توسط آزمایشگاه‌های مختلفی در اختیار صاحبان صنعت، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده می‌شود و آنان را در تعیین شاخص‌ها، ارتقای محصولات و توسعه پژوهش‌ها یاری می‌کند.

 

آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه رنگ یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات اندازه‌گیری گران‌روی سیالات را توسط دستگاه رئومتر به پژوهشگران، صاحبان صنعت و فناوران ارائه می‌دهد. 

 

دستگاه رئومتر با هدف اندازه گیری برخی از معیارهای افزایش از جمله ویسکوزیته دینامیکی، سرعت برشی و تنش برشی مورد استفاده پژوهشگران قرار می‌گیرد. در این تجهیز آزمایشگاهی، توان مورد نیاز برای چرخش یک همزن در داخل نمونه بررسی شده و معیارهایی چون ویسکوزیته دینامیک اندازه‌گیری می‌شود. آزمایشگاه رئومتر پژوهشگاه رنگ خدمات این حوزه را بر بستر شبکه آزمایشگاهی ارائه می‌دهد

 

کلمات کلیدی : پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,ویسکوزیته

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code