آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که با توسعه زیرساخت‌ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی کارآمد به مخاطبان را گسترش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی؛ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان، یک آزمایشگاه جامع علمی تحقیقاتی عضو شبکه آزمایشگاهی است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و بهره‌مندی از کارشناسان متخصص خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی را به محققان، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی سراسر کشور بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌کند.

 

این آزمایشگاه، فعالیت خود را سال 1382 با هدف ارائه خدمات پژوهشی به اعضای هیئت‌علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ و همچنین محققین و صنعتگران کشور و نیز سامان‌دهی به دستگاه‌ها و تجهیزات کلان آزمایشگاهی برای کاربرد بهینه دستگاه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه آغاز کرد.

 

توسعه خدمات آزمایشگاهی دانشگاه اصفهان

پروژه توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان که توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور رونمایی شد، با زیربنای  ۷۰۰ متر مربع و هزینه ۳۵ میلیارد ریال،  تحت نظارت دفتر فنی طرح های عمرانی دانشگاه اصفهان به مدت شش ماه اجرا شده و به بهره‌برداری رسید.

 

این پروژه شامل 6 آزمایشگاه، دفتر کارشناسان و ریاست است که توسط یک راهروی ارتباطی به آزمایشــگاه قبلی متصل شده و بستر خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی را گسترده کرده است.

 

گسترش زیرساخت و ارتقای تجهیزات آزمایشــــگاه مرکزی دانشگاه اصفهان زمینه برای ارائه خدمات آزمایشگاهی فراهم آورده است که تنوع خدمات آزمایشگاهی را برای اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از جمله نخبگان، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خلاق، واحدهای فناور و فعالان بخش خصوصی و صنعت به همراه دارد.

 

گفتنی است، در طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان از دستگاه های پیشرفته ای مانند دستگاه طیف سنج فوتوالکترون پرتو ایکس (XPS) و نرم افزارهای ارائه خدمــــات و خرید تجهیزات آزمایشــــگاهی بهره گرفته می شود.

 

تجمیع دستگاه‌های کلان آزمایشگاهی در قالب آزمایشگاه مرکزی زمینه را برای ارتقای کیفیت و تنوع ارائه خدمات به مخاطبان فراهم کرد که افزایش رضایتمندی آنان را به همراه داشت. همچنین پیاده سازی پذیرش الگوی توسعه پایدار با رعایت استانداردهای بین‌المللی کیفی و زیست محیطی، ایجاد امکان استفاده از امکانات و دستگاه‌های موجود برای تمامی محققین و پژوهشگران را به دنبال داشت.

 

 

کلمات کلیدی : دانشگاه اصفهان ‏,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,دستگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code