مدیر مجموعه آزمایشگاهی سینا آزمای بندر، از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه آزمایشگاهی با هدف ارتقای تخصص و توانمندی کاربران تجهیزات و پژوهشگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حیدر خوشدل نیت مدیر مجموعه آزمایشگاهی سینا آزمای بندر با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی و آموزشی به فعالان زیست‌بوم حوزه پژوهش و فناوری گفت: شرکت سینا آزمای بندر یکی از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در حوزه‌های گوناگونی همچون متالوگرافی، الکتروموتور، هیدرواستاتیک، آب و خاک، کود و سموم و محیط زیست خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.


این فعال فناور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی توسط متخصصان و استادان حوزه‌های تخصصی گوناگون گفت: ارتقای دانش و تجربه کاربران دستگاهی، فعالان بازرسی و استاندارد و همین‌طور دانشجویان، پژوهشگران و سایر علاقمندان، یکی از لازمه‌های توسعه پژوهش است؛ بر همین اساس مرکز آموزشی سینا آزمای بندر دوره های آموزشی مجازی با هدف ارتقای توانمندی کاربران آزمایشگاهی، پژوهشگران و متخصصان را در مهر و آبان‌ ماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

آشنایی با معیارهای عدم قطعیت

خوشدل، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی عدم قطعیت در آزمون‌های میکروبی توسط شرکت سینا آزمای بندر گفت: شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی با سرفصل‌هایی چون مفاهیم و اصول اولیه عدم قطعیت، روش‌های عدم قطعیت در آزمون‌های میکروبی و مشکلات و معایب این روش در آزمون میکروبی، به صورت دقیق و کاربردی آشنا می‌شوند.


وی از برگزاری این دوره آموزشی در 28 و 29 مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: علاقمندان برای شرکت در این دوره تا 27 مهرماه سال جاری فرصت دارند آمادگی خود را برای حضور در این دوره مجازی اعلام و ثبت نام کنند.

 

ارتقای توانمندی‌های آزمایشگاهی در محیط کشت میکروبی

مدیر مجموعه آزمایشگاهی سینا آزمای بندر، کنترل کیفیت کشت میکروبی را یکی دیگر از دوره‌های آموزشی سال جاری این مجموعه فناور عنوان کرد و گفت: در این دوره نیز ضمن معرفی اهمیت و لزوم کنترل کیفیت محیط کشت، روش‌های ارزیابی محیط کشت پیش از خرید، انواع روش‌های کنترل کیفیت محیط کشت و روش‌های بازگردانی و احیای میکروارگانیسم‌ها ارائه می‌شود.


خوشدل، از برگزاری دوره یادشده در روزهای پنجم و ششم آبان‌ماه سال جاری گفت و ادامه داد: علاقمندان به حضور در این دوره سرفصل‌های دیگری همچون آشنایی با بانک‌های باکتری و قارچ، نگهداری و بازیابی سوش‌های میکروبی و بررسی محیط کشت و روش‌های ارزیابی کیفیت آن را نیز فرا می‌گیرند.

 

 

آشنایی با الزام‌های استاندارد ایزو 17025

مدیر مجموعه آزمایشگاهی سینا آزمای بندر، با اشاره به اهمیت آشنایی فعالان حوزه کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌ها با الزامات استاندارد ایزو 17025 گفت: بر همین اساس، دوره‌ای آموزشی تحت عنوان کنترل کیفیت نتایج آزمون بر اساس استاندارد ایزو 17025:2017 برگزار می‌شود که در این دوره، مفاهیم پایه در تضمین کیفیت نتایج آزمون، ارزیابی تکرارپذیری و تجدیدپذیری نتیجه‌ها و چگونگی بررسی نرمال بودن توزیع نتایج آزمون به شرکت‌کنندگان آموخته خواهد شد.

 

حمایت از دانش‌بنیان‌ها و اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی

خوشدل با اشاره به ارائه تخفیف ویژه برای شرکت‌کنندگانی که عضو باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هستند، اظهار کرد: در این دوره آموزشی که هشتم و نهم آبان‌ماه سال جاری میزبان علاقمندان است، شرکت‌های دانش‌ بنیان و اعضای پارک علم و فناوری می‌توانند از تخفیف شرکت در این دوره استفاده کنند و تعدادی از شرکت‌های عضو شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان نیز مورد حمایت 100درصدی قرار خواهند گرفت.

 

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 076532560271 و 09378059602 تماس حاصل کنند.

 

کلمات کلیدی : عدم قطعیت,برگزاری دوره آموزشی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code