یکی از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی، طیف گسترده و متنوعی از خدمات آزمایشگاهی را در حوزه سنجش کیفیت فرآورده‌های مشتق از نفت از جمله عایق‌های رطوبتی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه کاوش اکسیر آزما در دو حوزه فرآورده های نفتی و عایق های رطوبتی فعالیت های خود را آغاز کرده است و به تولیدکنندگان، صادرکنندگان، دانشگاهیان و پژوهشگران طیف گسترده‌ای از خدمات آنالیزی را ارائه می‌دهد.

 

مهرداد ابراهیمی رئیس هیئت مدیره شرکت کاوش اکسیر آزما با بیان این‌که این مجموعه خدمات آزمایشگاهی را مطابق با روزآمدترین معیارها و استانداردهای آزمایشگاهی ارائه می‌دهد، ادامه داد: این مجموعه موفق به کسب گواهینامه 17025 ISO/IEC از مرکز ملی تایید صلاحیت و تاییدیه از دفتر حوزه صادرات و واردات شده است.

 

تنوع تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی

ابراهیمی، با اشاره به ارائه طیف متنوعی از خدمات آزمایشگاهی عنوان کرد: این مجموعه دارای تجهیزات کامل آزمون‌های عایق‌های رطوبتی و همچنین در حوزه فرآورده های نفتی، از قابلیت انجام آزمون‌های مختلفی از جمله تقطیر، اشتعال باز و بسته، آنالیز PONA به روش ASTM D6730  و میزان آب به روش کارل فیشر، روش ولومتریک و میزان مرکاپتان برخوردار است.

 

رئیس هیئت مدیره شرکت اکسیر آزما، با اشاره به ارائه خدمات به تمامی استان‌ها و شهرهای سراسر کشور افزود: نمایندگی‌هایی برای دریافت نمونه در تهران، البرز و اراک راه اندازی شده است که به محض دریافت نمونه‌ها، آزمون‌های مورد نیاز و یا تعیین شده را آغاز می‌کنیم؛ پس از انجام کامل آزمون‌ها، نتایج از راه‌های مختلف برای مشتریان ارسال می‌شود.

 

این فعال فناور ادامه داد: مجموعه اکسیر آزما، تاکنون همکاری‌هایی با دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه اراک داشته و امیدوار هست در آینده نزدیک خدمات بیشتری به جامعه دانشگاهیان داشته باشد.

 

کیفیت عایق‌های رطوبتی با آنالیزهای دقیق ارتقا می‌یابد

 

برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی

رئیس هیئت مدیره شرکت اکسیر آزما از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، با هدف ارتقای توانمندی فعالان این حوزه گفت و ادامه داد: این دوره های آموزشی در دو شکل تئوری و عملی برگزار می‌شود. به طور مثال دوره عمومی و تخصصی آشنایی با روان‌کارها، آشنایی با روغن پایه و روغن موتور و آزمون آشنایی با هیدروکربن‌های سبک و سنگین، آزمون‌های عایق رطوبتی و آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت در این مجموعه و توسط متخصصان کارآزموده به علاقمندان ارائه می‌شود.

 

این فعال فناور، نقش شبکه آزمایشگاهی را در پیشبرد اهداف فناورانه پژوهشگران اثربخش دانست و افزود: پیشنهاد می‌کنم شبکه آزمایشگاهی به عنوان مرجع، آزمون‌های PT را در سطح کشور برگزار کرده و نقش کلیدی خود را در خرید و تأمین مواد شیمیایی و ماده مرجع و تجهیزات پررنگ‌تر کند.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمایشگاه,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code