موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کارگاه‌های آموزشی آشنایی با کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا و اندازه‌گیری کمی ترکیبات آلی با استفاده از کروماتوگرافی گازی را برگزار می‌کند.

کروماتوگرافی یک روش آزمایشگاهی پرکاربرد برای جداسازی اجزای در هم تنیده در یک مخلوط و اندازه‌گیری آن‌ها است. تجهیزات کروماتوگرافی در بسیاری از پژوهش‌ها و آنالیزها، کاربرد دارد و از این جهت، فراگیری روش‌های آزمایشگاهی مرتبط با این تجهیزات از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است. بر همین اساس، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، کارگاه‌های آموزشی مرتبط با تجهیزات کروماتوگرافی مایع و گازی را برگزار می‌کند.

 

اندازه‌گیری ترکیبات آلی در نمونه‌های آبی با کروماتوگرافی گازی

این موسسه 19 اردیبهشت ماه سال جاری، کارگاه آموزشی «اندازه‌گیری کمی ترکیبات آلی در نمونه‌های آبی با استفاده از کروماتوگرافی گازی» را برگزار می‌کند. شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، ضمن آشنایی با کروماتوگرافی گازی و انواع ستون‌های آن، با ستون‌های مناسب برای آنالیز نمونه‌های آبی آشنا می‌شوند. همچنین بررسی نحوه عملکرد دتکتور FID و مقایسه ضرایب پاسخ دهی ترکیبات مختلف از دیگر سرفصل‌های این کارگاه آموزشی است.

 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی کروماتوگرافی به همت موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع

 

آشنایی با اصول و مبانی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

همچنین 21 اردیبهشت ماه سال جاری، کارگاه آموزشی اصول و مبانی HPLC با هدف آشنایی کارشناسان، دانشجویان و سایر علاقمندان برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این کارگاه ضمن آشنایی با سخت‌افزارهای این دستگاه از جمله سیستم انژکتور، پمپ، ستون، دتکتور و ثبات، با نحوه آماده سازی اولیه دستگاه برای آنالیز، نحوه معرفی متد(Method) به دستگاه، تزریق و آنالیز نمونه آشنا می‌شوند.

 

این کارگاه که به صورت حضوری برگزار می‌شود همراه با تحفیف 10 درصدی ویژه دانشجویان و اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، همراه با بازدید رایگان از باغ گیاه شناسی ملی ایران بوده و شرکت‌کنندگان گواهی نامه معتبر دریافت می‌کنند.

 

علاقمندان برای حضور در این کارگاه آموزشی، با شماره تلفن‌های 02144787585 و 09056940022 تماس حاصل کنند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کارگاه آموزشی,کروماتوگرافی گازی,کروماتوگرافی مایع

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code