آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان کارگاه آموزشی کلروفیل فلورسانس و فتوسنتزمتر را با هدف ارتقای مهارت‌های کارشناسان و دانشگاهیان برگزار می‌کند.

در بسیاری از آزمایشگاه‌های گیاه‌شناسی، زیستی و کشاورزی، از تجهیزات آزمایشگاهی چون کلروفیل فلورسانس برای انجام طیف گسترده ای پژوهش‌های حوزه گیاهی و تحقیقاتی فتوسنتز استفاده می‌شود این دستگاه و روش‌های آزمایشگاهی مرتبط با آن، برای تشخیص انتشار فلورسانس کلروفیل از یک نمونه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از دستگاه فتوسنتز متر برای اندازه گیری میزان عمل فتوسنتز در گیاهان استفاده می‌شود.

 

نحوه کار با این تجهیزات و روش‌های مربوط به آن‌ها، برای دقت آزمایش‌ها و نتیجه گیری دقیق و بهتر در پژوهشگاه‌ها کاربرد و اهمیت فراوانی دارد که برهمین اساس، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، کارگاه آموزشی و نرم افزاری دستگاه‌های کلروفیل فلورسانس و فتوسنتز متر را از 20 خردادماه سال جاری به مدت 20 ساعت برگزار می‌کند.

 

دوره آموزشی کلروفیل فلورسانس و فتوسنتزمتر برگزار می‌شود

 

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی 20 ساعته ضمن آشنایی با دستگاه‌های کلروفیل فلورسانس و فتوسنتز متر، با نحوه تفسیر خروجی های دستگاه برای اندازه‌گیری واکنش های گیاهان در شرایط تنش های زیستی و غیر زیستی آشنا می‌شوند.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن 06633400191 تماس حاصل کنند.

 

کلمات کلیدی : دانشگاه لرستان,کارگاه آموزشی,برگزاری دوره آموزشی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code