با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط بخش چوب موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، پژوهشگران با روش‌های آزمایشگاهی ارزیابی، ساخت و کیفیت‌سنجی چوب آشنا می‌شوند.

چوب به عنوان یکی از مواد اولیه در حوزه‌های گوناگون کاربردهای فراوانی دارد. ارزیابی کیفیت میزان مقاومت و ماندگاری چوب از عوامل بسیار مهمی است که در حوزه تولیدات صنایع و ارزیابی کیفیت آن‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

 

بر همین اساس و ناظر به همین ضرورت بخش تحقیقات علوم چوب و فرآورده‌های آن در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، کارگاه‌های آموزشی در حوزه ارزیابی کیفیت و آزمایش های مربوط به چوب را برگزار می‌کند.

 

در نخستین دوره آموزشی که 29 خردادماه سال جاری تحت عنوان «کنترل کیفیت بازیافت کاغذ» برگزار شد، علاقمندان حاضر در این دوره، با روش‌های ارزیابی کمّی آخال، نمونه‌برداری، نیازمندی‌های فنی کاغذ و مقوا و آزمون‌های تخصصی آن آشنا شدند.

 

7 تیرماه سال جاری نیز فرآیند ساخت و آزمایش تخته فیبر نیمه ‌سنگین با سرفصل‌هایی چون خرد کردن چوب، پالایش خرده چوب، خشک کردن، چسب‌زنی، پرس داغ و شکل‌دهی الیاف و آزمایش‌های آن برگزار می‌شود. دوره آموزشی فرآیند ساخت تخته خرده چوب نیز 22 تیرماه و فرآورده‌های چوبی مهندسی شده 12 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهند شد.

 

کارشناسان و متخصصان با آزمون‌های تخصصی چوب آشنا می‌شوند

 

آشنایی با آزمایش خواص مکانیکی و فیزیکی چوب

گفتنی است دوره آشنایی با ارزیابی و آزمایش‌های فیزیکی و مکانیکی چوب و اوراق فشرده چوبی یکی دیگر از دوره‌های تخصصی و آزمایشگاهی است که توسط بخش چوب موسسه جنگل‌ها و مراتع برگزار می‌شود. 

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در این دوره‌ها، می‌توانند با شماره تلفن‌های 02144787585 و 02172957246 و همچنین 09056940022 تماس حاصل و یا با صندوق الکترونیکی NRLN@rifr-ac.ir در ارتباط باشند.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کارگاه آموزشی,چوب

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code