زیست کاوشگران آنیل، یکی از مجموعه‌های فناور و پژوهشی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات خود را در بهداشت، میکروبیولوژی و سایر حوزه های سلامت ارائه می‌کند.

مجموعه زیست کاوشگران آنیل از سال ۹۹ توسط یک تیم متشکل از دانش آموخته های حوزه علوم زیستی فعالیت خود را آغاز کرده است که از همان ابتدا در سه زیر مجموعه پژوهشی، تولیدی و آموزشی فعالیت های چشمگیری را صورت داده است.

 

نازلی خواجه نصیری رئیس هیئت مدیره شرکت زیست کاوشگران آنیل با اشاره به تنوع گسترده در ارائه خدمات آزمایشگاه در حوزه زیستی عنوان کرد: بخش تولید مجموعه آنیل در زمان اوج بحران همه گیری کرونا با ارائه خدمات آزمایشگاهی و تولید محصولات حوزه بهداشت و سلامت عمومی نقش آفرینی کرده است و هم اکنون با تولید محصولات تخصصی حوزه میکروبیولوژی و محصولات تخصصی مقابله با بیماری های شیلات و آبزیان، به کار خود ادامه می‌دهد.

 

این فعال فناور با بیان این‌که بخش آموزش شرکت آنیل در قالب آموزشگاه زیستا فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در واقع مجموعه زیست کاوشگران آنیل توانسته با استفاده از امکانات روزآمد و پیشرفته به جامعه علمی و دانشجویان خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و مهارتی ارائه کند. بخش آموزش نیز مانند بقیه بخش ها به مسائل حوزه علوم زیستی تمرکز کرده و با رویکردی پژوهش محور سعی در توانمندسازی بیش از پیش دانشجوها و پژوهشگران این عرصه دارد.

 

خواجه نصیری با اشاره به فعالیت بخش پژوهش در زیست کاوشگران آنیل، ادامه داد: با وجود افراد با تجربه و متخصص در حوزه دانش آزمایشگاهی، خدمات خاص پژوهشی و آزمایشی به جامعه علمی ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به ارائه گستره خدمات آزمایشگاهی به سراسر کشور گفت: فعالیت بخش آزمایشگاهی، به شهر و استان محدود نبوده و بخش پژوهش توانسته است با ارائه خدمات دقیق و سریع بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با نهایت دقت و کیفیت و در عین حال پایین ترین میزان هزینه به سایر شهرها و استان های کشور نیز خدمات رسانی کند.

 

ارائه خدمات تخصصی در حوزه های زیستی بر بستر شبکه آزمایشگاهی

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: در ابتدای آغاز فعالیت، مجموعه آنیل صرفا به پژوهشگران و متقاضیان سطح شهر تبریز خدمات رسانی می‌کرد ولی با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، پیشرفت امکانات داخل مجموعه و برنامه ریزی های صورت گرفته اکنون سطح فعالیت مجموعه به کل کشور توسعه پیدا کرده و از جنوبی ترین نقطه کشور تا شمالی ترین نقطه آن افراد بسیاری جهت دریافت خدمات با آنیل ارتباط برقرار کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

 

به گفته رئیس هیئت مدیره زیست کاوشگران آنیل، در حال حاضر مجموعه آنیل تقریبا ۹ عضو و کادر اجرایی ثابت دارد و با حدود ۲۰ متخصص دیگر به شکل پروژه ای یا قراردادی همکاری می‌کند.

 

وی با اشاره به رشد قابل توجه در ارائه خدمات یادشده عنوان کرد: تجهیزات مجموعه آنیل متناسب با سه بخش عملکردی مجموعه یعنی تحقیق، تولید و آموزش فراهم سازی شده است که هر بخش با استفاده از این تجهیزات و امکانات خدمت رسانی می‌کند.

 

خواجه نصیری بیان کرد: این مجموعه در حال حاضر با استفاده از ظرفیت بخش تولید می‌تواند حداقل نیاز جامعه پژوهشی و دانشگاهی و فعالان حوزه تحقیقات به محیط های کشت میکروبی را فراهم کند. تولید و ساخت تخصصی‌ترین محیط های کشت میکروبی چه در حوزه میکروب شناسی عمومی چه در زمینه میکروب شناسی صنایع غذایی و حتی دامپزشکی در کنار ارائه سایر خدمات صورت می‌گیرد.

 

رئیس هیئت مدیر زیست کاوشگران آنیل با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی و آنالیزی در حوزه‌های مختلف زیست فناوری گفت: بخش پژوهش نیز با بهره گیری از تجهیزات و نیروی انسانی خود از امکان انجام تخصصی‌ترین آزمون‌ها و آنالیزها به ویژه در بخش میکروبیولوژی، ایمونولوژی، هورمون شناسی و صنایع غذایی و بخش هایی از حوزه های ژنتیکی و سرطان شناسی برخوردار است.

 

خواجه نصیری با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به کمک تیم متخصص مستقر در داخل مجموعه گفت: مجموعه زیست کاوشگران آنیل سعی در ایجاد بستری قدرتمند برای رشد علوم و دانش در حوزه علوم زیستی خصوصا در حوزه های پژوهشی دارد.

 

وی با اشاره به اثربخشی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در گستردگی دامنه جغرافیایی ارائه خدمات آزمایشگاه‌ها گفت: از سال جدید مجموعه آنیل به عنوان عضو فعال در شبکه شناخته شده است و امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت های این بستر بیش‌تر استفاده کنیم تا خدمات بسیار بیشتر و دقیق تری به مخاطبین ارائه بدهیم. کادر اجرایی شبکه آزمایشگاهی بسیار حرفه ای بوده و شبکه آزمایشگاهی تا این لحظه بدون هیچ چشم داشتی بیشترین میزان مساعدت و همکاری را با مجموعه ما داشته است و از این بابت سپاسگزاریم.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,زیست فناوری,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code