کارگاه آموزشی ژنتیک و زیست فناوری با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه توسط پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام نور یزد برگزار می‌شود.

علم ژنتیک، بخشی از دانش زیست‌شناسی است که به وراثت و تفاوت‌های جانداران می‌پردازد. با استفاده از قوانین و مفاهیم موجود در این دانش می‌توانیم به همانندی یا ناهمانندی دو جاندار نسبت به یکدیگر پی ببریم و بدانیم که چگونه و چرا چنین همانندی یا ناهمانندی در داخل یک جامعه گیاهی یا جانوری، به وجود آمده‌است. کاربردهای متنوع علم ژنتیک و زیست فناوری در زندگی امروزه، پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام نور یزد را بر آن داشته است که آموزش های تخصصی این حوزه را برگزار کند.

 

این پژوهشکده با توجه به رویکرد میان رشته ای و با برخورداری از همکاری پژوهشگران و متخصصان در 3 گروه پژوهشی شامل زیست فناوری، طراحی و شبیه سازی و ساخت و شناسایی، فعالیت‌های پژوهشی خود را انجام می‌دهد.

 

نخستین فراخوان ثبت نام در این کارگاه توسط پژوهشکده پوشش های نانوساختار دانشگاه پیام نور استان یزد اعلام شده و این ثبت‌نام تا ۲۳ مرداد ماه ادامه دارد‌. مخاطبان می توانند با شرکت در این کارگاه، با اهم روش های ژنتیک و زیست فناوری آشنایی پیدا کنند. مخاطب این کارگاه آموزشی را تمامی دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه زیست فناوری تشکیل می دهند.

 

دانشگاهیان و پژوهشگران با اصول کلی مهندسی ژنتیک آشنا می‌شوند

 

در این کارگاه آموزشی موضوعاتی از قبیل اصول مقاله نویسی، بیوانفورماتیک، اصول خونگیری، استخراج  DNA، طراحی پرایمر و PCR و اصول کلی مهندسی ژنتیک و پروتئین مطرح خواهد شد. همچنین در رابطه با ویروس کرونا، شیوع و واکسن سازی آن نیز مباحثی بیان می شود.

 

این کارگاه آموزشی، روزهای 25 و 26 مردادماه سال جاری، از ساعت 7:30 تا 11:30 با تخفیف ویژه برای دانشجویان و اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت نام در این کارگاه می‌توانند با شماره 09104788154 تماس بگیرند.

 

کلمات کلیدی : دانشگاه پیام نور یزد,دوره آموزشی,ژنتیک,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code