دقت آزمون بسپار به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی، آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد در زمینه  لوله و اتصالات پلیمری فعالیت دارد؛ این مجموعه ضمن برگزاری دوره های آموزشی، در حوزه تهیه نرم افزارهای آزمایشگاهی فعالیت می‌کند.

11 اردیبهشت‌ماه سال جاری، در راستای ارتقای خدمات آزمایشگاهی، بهره‌مندی هرچه بیش‌تر از مجموعه‌های ارائه دهنده تجهیزات و خدمات در سطح کشور و غنای زیست‌بوم خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی، تعدادی از مجموعه‌های فعال عضو شبکه آزمایشگاهی واقع در استان زنجان توسط دبیر و کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و تعدادی از فعالان حوزه تحقیق و پژوهش، مورد بازدید قرار گرفتند.

 

در خلال همین بازدیدها از شرکت دقت آزمون بسپار بازدید صورت گرفت. شرکتی که در حوزه آزمایشات و آموزش‌های تخصصی در حوزه پلیمرها فعالیت دارد.

 

معصومه حاجی داداشی مدیر آزمایشگاه و مدیرعامل شرکت دقت آزمون بسپار ضمن اشاره به فعالیت‌های این شرکت گفت: این مجموعه شامل سه بخش آزمایشگاه، آموزشگاه و بخش ساخت تجهیزات و نرم‌افزارهای آزمایشگاهی است. در حال حاضر پنج نفر به صورت تخصصی در این مجموعه مشغول به کار هستند.

 

این فعال حوزه پژوهش با بیان اینکه امکان انجام آزمون‌های متنوع در این مجموعه فناور فراهم شده است گفت: تمامی آزمونهای مرتبط با لوله ها و اتصالات و مواد پلیمری شامل لوله‌های آبرسانی، آبیاری, نوارهای آبیاری ،گازرسانی و تعیین ماهیت مواد پلیمری، تنسایل ،انجام آنالیزهای تعیین ماهیت پلیمری با دستگاه FTIR و آنالیز NMR و همچنین انجام تست‌های ورق ژوممبران و... در این مجموعه انجام می‌پذیرد.

 

وی افزود: دقت آزمون بسپار به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی، آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد در زمینه لوله و اتصالات پلیمری فعالیت دارد؛ این مجموعه ضمن برگزاری دوره های آموزشی، در حوزه تهیه نرم افزارهای آزمایشگاهی فعالیت می‌کند.

 

آزمایشگاه شرکت دقت آزمون بسپار از ارائه خدمات آموزشی و آزمایشگاهی در حوزه پلی اتیلن خبر داد

 

به گفته حاجی داداشی، این آزمایشگاه سیستم مدیریت کیفی خود را بر اساس استاندارد 17025 پایه گذاری نموده است بنابراین کلیه ی نمونه‌های دریافتی طبق دستورالعمل‌های موجود و بر طبق استاندارد 17025 کدگذاری و جهت انجام آزمون آماده‌سازی و در نهایت گزارش آزمون بر طبق الزامات استاندارد 17025 به مشتری ارائه می‌شود.

 

وی همچنین به ساخت نرم افزار پراکنش دوده اشاره کرد و افزود: این نرم‌افزار یک نرم‌افزار آنالیز ذرات دوده است و توسط کارشناسان این شرکت طراحی شده و تاکنون چندین نمونه از آن به فروش رفته است.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، ضمن اشاره به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت از شرکت ملی گاز ایران، جهت انجام آزمایشات لهیدگی بر روی لوله و اتصالات پلی اتیلن جوشکاری شده به روش الکتروفیوژن عنوان کرد: این شرکت دارای تاییدیه مراکز آموزشی همکار و فنی حرفه ای برای ارائه خدمات آموزشی مورد نظر سازمان استاندارد در زمینه های آموزش دوره های استاندارد و فنی و مهندسی در رشته های صنایع شیمیایی و پلیمر، خوراک و فراورده های کشاورزی، مواد معدنی و… است .

 

وی افزود: همچنین این شرکت دارای گواهینامه فنی و حرفه ای در زمینه ی جوشکاری و بازرسی جوش-پلیمر و صنعت گاز بوده و دوره های جوشکاری لوله های پلی اتیلن گازرسانی جوشکاری الکتروفیوژن، هر ماه در این مجموعه برگزار و در نهایت گواهینامه‌ی مورد تایید سازمان‌های ذیربط به شرکت کنندگان اعطا می‌شود. مخاطبین این دوره‌ها کلیه مدیران و کارشناسان کنترل کیفیت و کارشناسان آزمایشگاه‌ها و دانشجویان،جوشکاران و تکنسین‌ها و... هستند.

 

مدیرعامل شرکت دقت آزمون بسپار با تاکید بر این‌که شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی  و پژوهشگاهی داشته است گفت: این مجموعه از سال 1395 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در آمده و تلاش کرده است که همواره در راستای اهداف خود با این شبکه محترم همکاری کند.

 

حاجی داداشی ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی علاوه بر حمایت‌های مالی بسیار خوبی که ارائه میدهد پل ارتباطی بسیار موثری بین آزمایشگاهها و مراکز عضو ایجاد کرده بطوریکه همکاری‌های بین آزمایشگاهی شتاب بیشتری گرفته است.

 

گفتنی است در سفر گروه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به استان زنجان، ظرفیت‌های این مجموعه فناور و آزمایشگاهی مورد بازدید قرار گرفت و زمینه‌های توسعه دامنه ارائه خدمات آزمایشگاهی این مجموعه، در سطح ملی و بر بستر شبکه آزمایشگاهی بررسی شد.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,لوله پلی اتیلن,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code