یکی از رابطین برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به بیان مهم‌ترین ویژگی‌ها و لازمه‌های تعامل بهتر مراکز آزمایشگاهی و مشتریان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، رابطین مراکز، بخش مهم و اثربخش در زیست‌بوم شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی هستند که نقشی اثربخش و اجتناب‌ناپذیر را در توسعه همکاری بین مراکز، متقاضیان خدمات آزمایشگاهی و شبکه ایفا می‌کنند.

 

در همین راستا و با هدف تشویق، ترغیب و ارتقای توانمندی‌های این رابطین، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هرساله با بررسی عملکرد رابطین مراکز عضو، بر اساس ارزیابی های دقیق برگزیدگانی را معرفی می‌کند.

 

بر همین اساس و در تازه‌ترین ارزیابی رابطین آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بر اساس عملکرد این رابطین در سال 1401، تعداد 20 رابط فعال و توانمند مورد تقدیر شبکه آزمایشگاهی قرار گرفتند.

 

با هدف بیان تجربیات و معرفی این رابطین، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت‌وگوهایی را با این افراد انجام داده است که در ادامه، گفت و گو با خانم سارا واحدی رابط آزمایشگاه جامع تحقیقات شرق کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در ارزیابی اخیر رتبه سیزدهم رابطین برگزیده شبکه آزمایشگاهی را کسب کرده است، آمده است.

 

واحدی، با اشاره به سابقه فعالیت در حوزه آزمایشگاهی گفت: دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته بیوتکنولوژی گرایش میکروبی از دانشگاه آزاد و دارای 10 سال سابقه کار به عنوان کارشناس امور اداری و مدت دو سال هست که در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان مسئول پذیرش و رابط شبکه آزمایشگاهی فعالیت دارم.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی، درباره آزمایشگاه جامع تحقیقات شرق کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سال ١٣٨٧ طرح تاسیس شبکه آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات را با هدف تقویت زیرساخت های پژوهش و فناوری و تسهیل ارتباطات و تعاملات بین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به مورد اجرا گذاشت.

 

 

در حال حاضر آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساختمان جدید در فضایی به مساحت 2000 مترمربع در پژوهشگاه جامع سلامت شهید دکتر خسروی واقع در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دارای دستگاههای بسیار پیشرفته آزمایشگاهی و پژوهشی بوده و آماده ارائه خدمات و افزایش بهره وری در زمینة تأمین نیازها، خدمات پژوهشی و دستگاهی در سطح تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی همجوار می باشد. شایان ذکر است سایر دستگاه های مستقر در ساختمان قدیم آزمایشگاه نیز در آینده ای نزدیک به واحد جدید منتقل خواهند شد.

 

 

واحدی ادامه داد: ارائه خدمات آزمایشگاه جامع در چهار بخش آنالیزی، بخش میکروسکوپی، بخش بیولوژی و آزمایشگاه پیش بالینی به کلیه دانشجویان، اساتید، مجموعه ها و شرکت های مختلف در سراسر کشور و در زمینه های مهندسی، بیولوژی، نانو، شیمی و ... خدمت ارائه می‌کند.

 

وی مهم‌ترین ویژگی یک رابط آزمایشگاهی را مسئولیت پذیری و پیگیری به موقع کلیه امور مرتبط با آزمایشگاه جهت ارائه خدمات بهتر دانست و افزود: توانایی فرد در ایجاد ارتباطات درون و برون دانشگاهی مرتبط با خدمات آزمایشگاه، از ویژگی‌هایی است که می‌تواند به کارآمدی و عملکرد بهتر یک رابط آزمایشگاهی کمک کند.

 

رابط آزمایشگاه جامع تحقیقات شرق کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درباره مهم‌ترین نیازهای هر آزمایشگاه عنوان کرد: ارائه خدمات جهت افزایش جذب مشتری و به دنبال آن درآمدزایی بالاتر، رفع نیازهای خود در امور مختلف از جمله راهنمایی و مشاوره، وجود یک شبکه منسجم از مجموعه مراکز مختلف در سراسر کشور با تعداد متقاضی بالا و وجود کارشناسان متخصص در هر حوزه، از مواردی است که با وجود شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به نحو احسن، میسر شده است.

 

وی افزود: مهم ترین رسالت آزمایشگاه های جامع ارائه خدمات و افزایش بهره وری در زمینه تامین نیازهای پژوهشی و ارائه خدمات پژوهشی در سطح فوق تخصصی، تقویت و توسعه رویکرد شبکه ای در زمینه فعالیت های آزمایشگاهی مرتبط با تحقیقات می باشد و بدون حضور این آزمایشگاه ها پیش برد اهداف تحقیقاتی دچار مشکل خواهد شد.

 

وی درباره نحوه تعامل شبکه با مراکز آزمایشگاهی و لازمه‌های اثربخشی این ارتباط در جهت پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان خدمات آزمایشگاهی، موارد مهمی رو مطرح کرد: تعامل آزمایشگاه جامع تحقیقات با شبکه شامل ثبت کلیه خدمات ارائه شده توسط آزمایشگاه و ارسال درخواست های تسویه حساب خدمات اعتباری، دریافت راهنمایی در خصوص خرید نرم افزار جامع ارائه خدمات، تعمیر و پشتیبانی دستگاه ها و معرفی شرکت های متخصص در این خصوص، دریافت پیش فاکتور جهت تامین مواد مرجع و استاندارد، عضویت پرسنل در کارگروهای دستگاه ها، شرکت در دوره های آموزشی معرفی شده توسط شبکه و ... از موارد اشاره شده بود.


آزمایشگاه جامع تحقیقات در استان خراسان رضوی استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code