رابط آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از نقش رابطین آزمایشگاهی در پیوند میان دانشگاهیان و پژوهشگران با خدمات آزمایشگاهی کیفی و کارآمد گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، رابطان مراکز، بخش مهم و اثربخش در زیست‌بوم شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی هستند که نقشی اجتناب‌ناپذیر را در توسعه همکاری بین مراکز، متقاضیان خدمات آزمایشگاهی و شبکه ایفا می‌کنند. در همین راستا و با هدف تشویق، ترغیب و ارتقای توانمندی‌های رابطین، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هر ساله عملکرد رابطین مراکز عضو را بر اساس ارزیابی‌های دقیق بررسی کرده و برگزیدگان را معرفی می‌کند. بر همین اساس و در تازه‌ترین ارزیابی رابطین آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و بر اساس عملکرد این رابطان در سال 1401، تعداد 20 رابط فعال و توانمند مورد تقدیر شبکه آزمایشگاهی قرار گرفتند. با هدف بیان تجربیات و معرفی این رابطان، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت‌وگوهایی را به این افراد اختصاص داده است که در ادامه، به گفت و گو با علی نخستین رابط آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در ارزیابی اخیر رتبه هفتم رابطان برگزیده شبکه آزمایشگاهی را کسب کرده است در ادامه می‌خوانید.

 

 

علی نخستین با اشاره به سوابق و تحصیلات خود عنوان کرد: کارشناس رشته مهندسی پزشکی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی الکترونیک دارای 15 سال سابقه کار به عنوان کارشناس تجهیزات پزشکی هستم. به مدت 9 سال است که در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان رابط شبکه آزمایشگاهی فعالیت دارم. این افتخار را داشته‌ام که در 4دوره از ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به‌عنوان رابط برتر انتخاب شده ام.

 

 

نخستین، درباره فعالیت‌ها و خدمات آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: آزمایشگاه جامع تحقیقات اهواز به‌عنوان قطب آزمایشگاهی و تحقیقاتی جنوب غرب کشور در سال 1389 بطور رسمی افتتاح شد. در حال حاضر این آزمایشگاه درفضایی  به مساحت یک هزار مترمربع دارای دستگاه‌های بسیار پیشرفته آزمایشگاهی و پژوهشی بوده و آماده ارائه خدمات و افزایش بهره وری در زمینة تأمین نیازها، خدمات پژوهشی و دستگاهی در سطح تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سایر دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی همجوار است.

 

 

 


وی افزود: این مجموعه در سه بخش آنالیزی، میکروسکوپی و بخش بیولوژی به تمامی دانشجویان، استادان، پژوهشگران، مجموعه‌ها و شرکت های مختلف در سراسر کشور فعال در زمینه های مهندسی، بیولوژی، نانو، شیمی و... خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند. رسالت اصلی آزمایشگاه جامع تحقیقات کمک به بحث پژوهش و پیش برد طرح های تحقیقاتی در حوزه‌های یادشده است.

 

این فعال حوزه پژوهش، به ویژگی‌ بارز رابطین آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مهم ترین ویژگی یک رابط آزمایشگاهی مسئولیت پذیری و پیگیری به موقع کلیه امور مرتبط با آزمایشگاه جهت ارائه خدمات بهتر می باشد.

 

 

نخستین، ادامه داد: به نظر من یکی از اساسی ترین نیازهای هر آزمایشگاه در بحث ارائه خدمات جهت افزایش جذب مشتری و به دنبال آن درآمدزایی بالاتر، رفع نیازهای خود در امور مختلف منجمله راهنمایی و مشاوره ، وجود یک شبکه منسجم از مجموعه مراکز مختلف در سراسر کشور با تعداد متقاضی بالا و وجود کارشناسان متخصص در هر حوزه می باشد که این امر با وجود شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به نحو احسنت رفع گردیده است.

 

وی به نقش آزمایشگاه‌های جامع و پیشبرد پژوهش اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات و افزایش بهره‌وری در زمینه تامین نیازهای پژوهشی و ارائه خدمات پژوهشی در سطح فوق تخصصی، تقویت و توسعه رویکرد شبکه ای در زمینه فعالیت های آزمایشگاهی مرتبط با تحقیقات است و بدون حضور این آزمایشگاه ها پیش برد اهداف تحقیقاتی دچار مشکل خواهد شد.

 

آزمایشگاه جامع تحقیقات شهدای جهاد علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه جندی شاپور اهوار

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code