کارشناس آزمایشگاهی برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی شاغل در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، از بایدهای موفقیت یک کارشناس و اثربخشی فعالیت‌هایش گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تحقیقات و پژوهش‌های اثربخش و کارآمد مرهون آزمایشات و آنالیزهای دقیق آزمایشگاهی هستند و کاربرد دقیق و مفید تجهیزات و خدمات آزمون دقیق و با کیفیت، مستلزم حضور نیروی انسانی توانمند، صاحب تجربه و دانش آموخته آزمایشگاهی است که در بخش‌های مختلف یک مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی در قامت «کارشناس» به ایفای نقش می‌‌پردازند.

 

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با شناخت نقش و اهمیت کارشناسان آزمایشگاهی، هرساله با معیارهای متعدد و طی بررسی‌های دقیق، تعدادی از کارشناسان منتخب و توانمند را شناسایی و مورد تقدیر قرار می‌دهد. انگیزه‌مندی، حرکت در مسیر پیشرفت فردی و پیشرفت مجموعه و ارتقای عملکرد نسبت به سال گذشته، از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که در این ارزیابی مد نظر قرار می‌گیرند.

 

 

تجربه ی زیسته، روند فعالیت‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان موفق می‌تواند ضمن کمک به معرفی این افراد و بیان تجربیاتشان، زمینه‌ساز ارتقا و افزایش انگیزه دیگر کارشناسان در مسیر پرفراز و نشیب فعالیت‌های آزمایشگاهی باشد. از همین رو پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، گفت‌وگوهایی را با کارشناسان منتخب سال 1401 انجام داده است که در ادامه، گفت‌وگو با خانم فاطمه محمدنیا کارشناس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی که دانش آموخته دکتری شیمی تجزیه است را می‌خوانیم.

 

محمدنیا با اشاره به فعالیت خود در حوزه آزمایشگاهی بیان کرد: فعالیت خود را به عنوان کارشناس پروژه در پروژه‌های دارویی آزمایشگاه سامانه‌های نوین دارو رسانی آغاز و در پروژه‌های تحقیقاتی و صنعتی متعدد دارویی کار کردم و سپس مدیرفنی آزمایشگاه شدم.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی ادامه داد: به دلیل نیاز بخش کروماتوگرافی به کارشناس متخصص همکاری‌ام با این بخش هم آغاز شد. وی به کار با دستگاه های GPC و GC-MS اشاره و عنوان کرد: یک دستگاه GPC جدید به آزمایشگاه کروماتوگرافی اضافه شد بنابراین دوره‌های آموزشی کروماتوگرافی (HPLC، GC و GPC ) با همکاری انجمن پلیمر را برگزار کردم.

 

کارشناس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه توضیح داد: در زمینه آنالیز داروها، پلیمرها و هر گونه موادی که قابلیت آنالیز با سیستم‌های کروماتوگرافی داشته باشند خدمات ارائه می دهیم. هدف اصلی این پژوهشگاه توسعه علوم و فناوری مواد پلیمری و پتروشیمیایی، تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگر، تقویت ارتباط با صنعت و دانشگاه، رفع نیازهای کشور در این رشته فنی و مشارکت در تولید جهانی علم است.

 

این فعال حوزه پژوهش، دقت و حوصله مناسب را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارشناس آزمایشگاهی دانست و ابراز کرد: یک کارشناس موفق علاوه بر دقت و حوصله باید تلاش کند تا با مطالعه خودش را بروزرسانی کند.

محمدنیا درباره نحوه تعامل شبکه با مراکز آزمایشگاهی و لازمه‌های اثربخشی این ارتباط در جهت پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان خدمات آزمایشگاهی گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی تسهیلات مناسبی مانند تخفیفات برای محققین، اساتید و زیرمجموعه‌های خود فراهم کرده است که در سایه الطاف الهی تداوم خواهد داشت.

 

این پژوهشگر، آزمایشگاه را نقطه آغاز هر پژوهش دانست و بیان کرد: هر پژوهشگر بعد از مطالعات باید در محیط آزمایشگاه با داشتن تجهیزات سالم و به روز بتواند قدم‌های مثبت و موثری در زمینه پژوهش بردارد.

آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از سال 1393 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درآمده است و خدمات خود را بر بستر این شبکه آزمایشگاهی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند. فهرست خدمات و تجهیزات این مجموعه ی آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code