رابط برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مجموعه پرهام گستر فارس، درباره مهم‌ترین ویژگی‌ها و نقش رابطین توانمند در ارتقای علمی آزمایشگاه‌ و مخاطبانش گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، رابطین مراکز، بخش مهم و اثربخش در زیست‌بوم شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی هستند که نقشی اجتناب‌ناپذیر را در توسعه همکاری بین مراکز، متقاضیان خدمات آزمایشگاهی و شبکه ایفا می‌کنند. در همین راستا و با هدف تشویق، ترغیب و ارتقای توانمندی‌های رابطین، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هر ساله عملکرد رابطین مراکز عضو را بر اساس ارزیابی‌های دقیق بررسی کرده و برگزیدگان را معرفی می‌کند.

 

بر همین اساس و در تازه‌ترین ارزیابی رابطین آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و بر اساس عملکرد این رابطین در سال 1401، تعداد 20 رابط فعال و توانمند مورد تقدیر شبکه آزمایشگاهی قرار گرفتند.

 

با هدف بیان تجربیات و معرفی این رابطین، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت‌وگوهایی را به این افراد اختصاص داده است که در ادامه، به گفت و گو با سحر مهدی زاده رابط شرکت پرهام گستر فارس که در ارزیابی اخیر رتبه هفدهم رابطین برگزیده شبکه آزمایشگاهی را کسب کرده است، می‌پردازیم.

مهدی زاده ضمن معرفی این شرکت به عنوان اولین آزمایشگاه بخش خصوصی کشور که در زمینه آب، خاک و گیاه تاسیس شده است بیان کرد: این مجموعه فناور موفق به اخذ گواهی آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو شده است.

 

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی افزود: پرهام گستر فارس گستر اولین آزمایشگاه بخش خصوصی است که موفق به عضویت در سازمان FAO شده و در سایه الطاف الهی قدم‌های جدیدی را در ارائه خدمات مربوط به سلامت انسان و دام و محیط زیست داشته است.

 

از طرف دیگر این آزمایشگاه رفع مشکلات مربوط به صنایع غذایی و همچنین مسئله مهم کم آبی کشور و کمک به کشاورزان را از اهداف دیگر این مجتمع آزمایشگاهی دانست.
وی با بیان این‌که زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این شرکت دانش‌بنیان فراهم شده است عنوان کرد: در این مرکز برای 27 نیروی متخصص به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است این در حالی است که اشتغال ایجاد شده برای نیروی کار غیرمستقیم با توجه به حلقه‌های کسب و کار ایجاد شده بسیار بالاتر است.

 

رابط این مجموعه آزمایشگاهی حل مشکلات و معضلات در زمینه کشاورزی را الویت اول این مرکز دانست و توضیح داد: با توجه به صنعت غذایی موجود در استان فارس و همچنین تعدد کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان آزمایشات مربوطه را طبق استانداردهای موجود و بر اساس درخواست این مخاطبین انجام داده و پایش‌های مربوطه در ارتباط با محصولات سالم و صادرات آن‌ها را با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات انجام می‌دهیم.

این فعال حوزه پژوهش در خصوص مهم ترین ویژگی‌های یک رابط آزمایشگاهی گفت: ابتدایی‌ترین مساله کار گروهی و تبادل اطلاعات علمی و عملی که منجر به انسجام اهداف آزمایشگاه می‌شود است، همچنین یک رابط آزمایشگاهی باید تعامل مناسبی با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و سایر آزمایشگاه‌ها داشته باشد تا بتواند در رفع مشکلات و یا دریافت حمایت‌ها و تسهیلات موثر عمل کند.

 

مهدی زاده با تاکید بر این‌که شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی داشته است ابراز کرد: در سال‌های گذشته استقبال بسیار خوبی در ارائه خدمات آزمایشگاهی و دریافت تخفیفات که از سوی شبکه آزمایشگاهی در نظر گرفته می‌شد صورت گرفت هم اکنون نیز اعضای هیئت‌علمی برای پایان‌نامه‌های مربوط به دانشجویان از تسهیلات موجود در شبکه استفاده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی پشتوانه بسیار بزرگی در جهت حمایت‌های مالی از جمله تعمیرات تجهیزات و به روز کردن آن‌ها می باشد.

 

شرکت پرهام گستر فارس در استان فارس استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code