دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، چابکی این مجموعه را مثال زدنی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف حمایت شبکه آزمایشگاهی از مجموعه‌های دانشگاهی و فناور و همچنین به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اردیبهشت ماه جاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان را مورد بازدید قرار داد و بیان کرد: هوشمندی مدیران دانشگاه در کوچک‌سازی ساختار سازمانی، موجب تسهیل اجرای فرایندهای اداری و کوتاه شدن زمان رسیدگی به مسائل شده است و این چابکی، مثال زدنی است.

 

 

 

وی با اشاره به رشد عملکرد دانشگاه در شبکه آزمایشگاهی افزود: حمایت ریاست دانشگاه از توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های شبکه‌ای دانشگاه موجب شده است مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه با انگیزه بیشتری در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

 

 

دکتر بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، ضمن استقبال از توسعه فعالیت‌های دانشگاه بر بستر شبکه آزمایشگاهی گفت: در تلاش هستیم ارائه خدمات تخصصی به محققین با دستگاه‌های پیشرفته، جایگزین خدمات آزمایشگاهی عمومی در دسترس شوند.

 

 

 

وی ادامه داد: به اعضای هیئت علمی دانشگاه این اجازه داده شده است تا در قالب شبکه آزمایشگاهی با سایر مراکز همکاری کنند و در این زمینه تشویق نیز می شوند.

 

دکتر کریمی،"خانه علم"دانشگاه را نیز یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه برای آشنایی دانش‌آموزان با علوم پایه معرفی کرد و توضیح داد: معمولا ۲ تا ۳ مدرسه در ماه از خانه علم دانشگاه بازدید می‌کنند. این برنامه‌ها با مشارکت دانشجویان رشته‌های مختلف برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 

گفتنی است در سفر دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف پیوند توانمندی‌ها و هم‌ افزایی شبکه آزمایشگاهی و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، ظرفیت‌های این مجموعه فناور، مورد بازدید قرار گرفت و زمینه‌های توسعه دامنه ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی این مجموعه، در سطح ملی و بر بستر شبکه آزمایشگاهی بررسی شد.

 

 

 

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دارای دانشکده‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم زیستی، علوم رایانه و فناوری اطلاعات و علوم زمین است که دانشجویان ایرانی و تعدادی دانشجو از سایر کشورها در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

 

این دانشگاه همچنین دارای پژوهشکده علوم پایه و فناوری‌های نوین، پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین و مرکز پژوهشی اپتیک است و شرکت‌ها و هسته‌های فناور نیز از امکان حضور در پارک علم و فناوری و مرکز رشد فناوری‌های نوین دانشگاه، بهره‌مند شده‌اند.

 

گفتنی است با موافقت وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سال ۱۳۷۱، مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان توسط دکتر یوسف ثبوتی و دکتر محمدرضا خواجه‌پور تاسیس شد و در سال ۱۳۹۱ تبدیل به دانشگاه شد و در سال ۱۳۹۶ با تغییر نام آن به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت شد.

 

 

 

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در استان زنجان استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code