بازدید دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه های دانشگاه گیلان، ضمن شناسایی ظرفیت‌های این مراکز، زمینه برای شبکه‌سازی بیش‌تر و توسعه همکاری‌ها فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در راستای گسترش همکاری و تعاملات هرچه بیش‌تر بین اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی سفرهایی از سوی شبکه آزمایشگاهی به استان‌های مختلف صورت می‌گیرد. گیلان و آزمایشگاه‌های این استان مقصد اخیر سفر دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای افزایش تعاملات شبکه‌ای بود.

 

مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با همراهی دکتر حمیدرضا شهسواری رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی، از توانمندی‌های زیرساختی، دانش بنیان و تحقیقاتی آزمایشگاه مرکزی و سایر آزمایشگاه‌های دانشگاه گیلان بازدید کردند.

 

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ضمن اشاره به فرصت‌های حمایتی و تسهیلاتی این شبکه آزمایشگاهی افزود: ارائه حمایت‌های مختلفی همچون خرید تجهیز، تعمیر و احیای تجهیزات آزمایشگاهی، کمک به استقرار استانداردها و کالیبراسیون دستگاه‌ها و کارگاه‌های موضوعی تنها بخشی از حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی، برای کمک به ارتقای آزمایشگاه‌ها و توانمندسازی آن‌ها است.

 

وی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بستری برای هم‌افزایی و هم‌رسانی توانمندی‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور است و در این راستا، از توسعه زیست‌بوم آزمایشگاهی استان آذربایجان شرقی و پیوستن آزمایشگاه‌های این استان، به جمع مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی به طور کامل حمایت می‌کند.

 

همچنین در ادامه این نشست دکتر علی باستی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، با اشاره به توانمندی‌های حوزه تحقیقاتی دانشگاه، آمادگی معاونت پژوهشی دانشگاه را برای توسعه همکاری‌ها با شبکه آزمایشگاهی، محققان و پژوهشگران و سایر فعالان عرصه علم و پژوهش اعلام کرد.

 

در پایان این نشست دکتر شاهرخ قوتی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان ضمن قدردانی از حضور نمایندگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، به معرفی ظرفیت های مجموعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه پرداخت و گفت: این آزمایشگاه در زمینه استاندارد های اجباری، تشویقی و تعیین ماهیت کالا از قبیل کشاورزی و غذایی، شیمی و پلیمر، فلزات، نخ و الیاف، نساجی، فرآورده های گوشتی و لبنی، آرایشی و بهداشتی، تراریخته، مصروفات حلال و … آماده ارائه خدمات به پژوهشگران، صنایع، ادارات استاندارد و بنادر و گمرکات است.

 

 

قوتی، به آمادگی این آزمایشگاه برای گسترش همکاری‌های شبکه‌ای و ارائه خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی به مخاطبان سراسر کشور اشاره کرد و از آمادگی دانشگاه برای همکاری در پروژه‌های پژوهشی، دانشگاهی و فناورانه از سراسر کشور خبر داد.

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان، با اشاره به همکاری گسترده و فعال این آزمایشگاه با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی عنوان کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان، با اخذ رتبه ممتازی در سال 1402 از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و قرار گرفتن در جمع 22 آزمایشگاه برتر رتبه‌بندی‌ کشوری در سال 1403 همکاری‌های خود را به طور جدی و مستمر با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و مخاطبانش ادامه می‌دهد.

 

وی با اشاره به اخذ رتبه نخست آزمایشگاه‌های جامع وزارت علوم توسط این مرکز آزمایشگاهی افزود: این آزمایشگاه موفق به دریافت گواهی استاندارد ایزو 17025 شده و به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد، آزمایشگاه تعیین ماهیت کالا، آزمایشگاه معتمد غذا و دارو، آزمایشگاه شناسایی و ردیابی تراریخته در غلات و … فعالیت دارد.

 

شرکت کنندگان در نشست همچنین در خصوص محور های مهمی از جمله معرفی ظرفیت ها و توانمندی های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، برای رفع موانع موجود در سیستم های آزمایشگاهی و افزایش میزان همکاری های فیمابین بحث و تبادل نظر کردند. در ادامه نیز آزمایشگاه‌های دانشگاه گیلان مورد بازدید قرار گرفت و حاضرین با تجهیزات و توانمندی‌های این آزمایشگاه‌ها در ارائه خدمات تست و آزمون آشنا شدند.

دانشگاه گیلان، شامل ۱۴ آزمایشگاه حوزه های تخصصی و بیش از ۵۰ دستگاه پیشرفته برای تست و آزمون و کیفیت سنجی مواد مختلف است که در ساختمان فناوری های نوین دانشگاه گیلان استقرار دارد.

 

گفتنی است آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان از مجموعه‌های توانمند عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در زمینه‌های مختلفی همچون مواد غذایی، کشاورزی، سلولی و مولکولی، زیستی، محیط زیست، گمرکات و... فعالیت دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهد.

 

فهرست خدمات تجهیزات و روش آزمون‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه گیلان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code