آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی آزمون‌های حوزه مواد فلزی، لاستیک، پلاستیک، پلیمر و سرامیک را بر اساس اعتبارنامه استاندارد ISO/IEC17025 ارایه می‌کند.

آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی که در گذشته با نام آزمایشگاه پژوهشکده مهندسی جهاد و نیز بخش متالورژی این آزمایشگاه با نام آزمایشگاه مواد کاران در میان صاحبان صنایع و پژوهشگران کشور شناخته شده، در سال 1365 تاسیس گردیده است. این آزمایشگاه اعتبارنامه ISO/IEC 17025 را در سال 1387 موسسه DAR آلمان و در دی ماه 1397 این اعتبارنامه را از نظام تأیید صلاحیت ایران (NACI) دریافت کرده‌است.

 

پژوهشگاه فضایی <a target=

 

در اعتبارنامه جدید آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی، صلاحیت آزمایشگاه برای انجام آزمون‌های حوزه مواد فلزی، لاستیک، پلاستیک، پلیمر و سرامیک، مورد تأیید قرار گرفته است.

 

آزمایشگاه‌های این پژوهشکده با مجموعه‌های مختلف صنعتی و پژوهشی از جمله صنایع هوا و فضا، نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، کشتی‌سازی، خودرو و صنایع ریلی و طیف وسیعی از تولید کنندگان مواد مصرفی جوشکاری، محصولات پلیمری، کامپوزیتی، مواد شیمیائی و شرکت‌های بازرسی، همکاری نزدیک و مستمر دارد.

 

آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی همچنین خدمات مشاوره‌ای و بازرسی متنوعی در زمینه‌های زیر ارایه می‌کند:

- مشاوره در زمینه جوش و انتخاب مواد

- تهیه دستورالعمل جوشکاری و تائیدیه آن

- مشاوره در زمینه آزمون‌های غیرمخرب و تهیه دستورالعمل‌های آزمون زیر نظر کارشناسان با مدرک سطح 3 از ASNT

- ارائه آموزش‌های خاص در زمینه جوشکاری و آزمون‌های غیر مخرب و طراحی

- تهیه دستوالعمل آزمون‌های خاص متالورژیکی برای مصارف و کاربردهای ویژه، انجام آزمون‌های شناسنامه فنی، طراحی روش‌های آزمون و ارائه خدمات در خصوص تدوین دانش فنی محصولات شیمی و پلیمری.

 

بخش‌های مختلف این آزمایشگاه عبارتند از:

- آزمایشگاه خواص مکانیکی فلزات و ترکیبات پلیمری

- آزمایشگاه متالوگرافی

- آزمایشگاه بررسی‌های غیرمخرب

- آزمایشگاه آنالیز عنصری و ساختاری

- آزمایشگاه ارتعاشات و کنترل ابعادی

- آزمایشگاه کروماتوگرافی

- آزمایشگاه آنالیز حرارتی

- آزمایشگاه مشخصه یابی ذرات و کنترل کیفی

 

آزمایشگاه متالوگرافی

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی می‌توانند به صفحه این آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی مراجعه کنند.

 

شایان ذکر است شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ضمن تشویق مراکز آزمایشگاهی به پیاده‌سازی این استاندارد، از مراکز عضو شبکه برای استقرار الزامات استاندارد و دریافت اعتبارنامه، حمایت می‌کند. این حمایت در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله اول: تعیین ناظر از سوی شبکه به منظور ارایه مشاوره و آموزش اولیه و نظارت بر استقرار استاندارد در آزمایشگاه به عنوان نماینده شبکه که این حمایت برای همه اعضای آزمایشی و قطعی شبکه ارایه می‌گردد؛

مرحله دوم: پرداخت بخشی از مجموع هزینه قرارداد بین آزمایشگاه و شرکت مشاور استقرار استاندارد و هزینه ممیزی نهایی آزمایشگاه که به اعضای قطعی شبکه تعلق می‌گیرد.

 

فهرست مراکزی که اعتبارنامه این استاندارد را دریافت کرده‌اند، در صفحه استاندارد ISO/IEC17025 پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : استاندارد,ISO/IEC 17025,شبکه آزمایشگاهی,آزمون,آزمایشگاه,تجهیز,دستگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code