آموزش اصول کار میکروسکوپ الکترونی روبشی و کار با نرم افزار شبیه ساز دستگاه SEM توسط آزمایشگاه بیم گستر تابان برگزار می‌شود.

میکروسکوپ الکترونی روبشی (Scanning Electron Microscope)، از ابزارهای پر کاربرد برای آنالیز مورفولوژی نانوساختارها و شناسایی ترکیبات شیمیائی است. توانائی SEM برای بررسی سطح مواد بی نظیر بوده و برتری‌های فراونی نسبت به میکروسکوپ های نوری دارد. در این میکروسکوپ هیچ سیستم نوری-الکترونی برای تشکیل تصویر و بزرگ نمائی وجود ندارد، بلکه تصویر از مشاهده نقطه به نقطه پدیده های سطح که از اثر متقابل پرتوی الکترونی با سطح نمونه ایجاد می‌شوند، تشکیل می‌گردد. با این روش تصاویر سه بعدی از ساختار، نمونه به دست می آید.

 

کارگاه آموزش تئوری اصول میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و کار با نرم افزار شبیه ساز دستگاه SEM در محل آزمایشگاه بیم گستر تابان، در تهران برگزار می‌شود.

 

در این کارگاه آموزشی مطالب زیر آموزش داده خواهد شد:

- بررسی انواع تفنگ های الکترونی و ساختار ستون اپتیکی

- اساس کار سیستم خلا و سیستم تعلیق

- مکانیزم تشکیل تصویر

- بررسی انواع آشکارسازها

- بررسی پارامترهای ساختاری و پارامترهای کنترلی

- کلیات کنترل نرم افزاری

- کار با نرم افزار  شبیه ساز دستگاه SEM

 

 

کارگاه آموزشی دستگاه SEM، پنجشنبه 17 مرداد 98 در محل آزمایشگاه بیم گستر تابان برگزار خواهد شد و برای دانشجویان 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

 

علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند با شماره های 9-44862778 (021) تماس حاصل بگیرند.

 

آزمایشگاه بیم گستر تابان عضو فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوع این آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی ارایه شده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کارگاه آموزشی,میکروسکوپ الکترونی روبشی SEM

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code