بیست و هشتمین فصلنامه دانش آزمایشگاهی ویژه زمستان 1398 منتشر شد. در این شماره مقالات مختلفی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی درج شده است.

در شماره بیست و هشتم فصلنامه دانش‌آزمایشگاهی مطالب متنوعی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی درج شده است. در این شماره گزارش فعالیت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در سال 1398 به صورت تفصیلی آمده است. توسعه نسخه جدید پایگاه اینترنتی شبکه، آمار  تعداد آزمایشگاه‌ها و تجهیزات اعضاء این شبکه، تداوم گسترش پوشش شبکه از منظر جغرافیایی، تشریح نشست‌ها و برنامه‌های جمعی شبکه در سال 98، اهمی از فعالیت‌های شبکه در نمایشگاه فناوری‌نانو، تشریح حمایت‌های شبکه از مراکز عضو و گزارشی از وضعیت باشگاه مشتریان از جمله بخش‌های این گزارش عملکرد است.

 

در بخش معرفی استاندارد، روش استاندارد برای اندازه گیری سطح کاتالیست و حامل های کاتالیست (03 - D3663 بازبینی 2015) درج شده است.

 

فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران

 

همچنین چهار مقاله تخصصی در حوزه‌های میکروسکوپ الکترونی روبشی، میکروسکوپ الکترونی عبوری، طیف‌سنج جذب اتمی و آنالیز عنصری در این شماره آمده است. عناوین مقالات این شماره عبارتند از:

معرفی روش پرتو یونی متمرکز - میکروسکوپ الکترونی روبشی (FIB-SEM)؛

اندازه گیری گوگرد با استفاده از طیف سنجی جذب اتمی منبع پیوسته با تفکیک بالا ؛

 معرفی کمومتریکس (بخش اول)؛

مروری بر نکات عملی در تصویربرداری با میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM).

 

فصلنامه دانش آزمایشگاهی در ماه آخر هر فصل منتشر می‌شود و به صورت کاملا الکترونیکی در پایگاه اینترنتی این فصلنامه به نشانی www.IJLK.ir در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی : فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code