شرکت آزمونه فولاد به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، با برگزاری دوره آموزشی اصول کاربری و کالیبراسیون دستگاه کوانتومتری، یک گام در ارتقای دانش فنی کاربران و پژوهشگران این حوزه برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، نیروی انسانی توانمند و دانش‌آموخته یکی از اثرمندترین و مهم‌ترین منابع برای توسعه تحقیق و پژوهش به شمار می‌رود. اطلاعات و مهارت‌هایی که کاربران تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشگران در دوره تحصیلات رسمی خود آموخته اند لزوماً نمی تواند تا پایان دوره خدمت کارآمد و اثربخش باشد بنابراین راهکار اصلی برای کارآمدی و اثربخشی پرسنل، «آموزش دوره های مورد نیاز کارکنان» است.

محمدباقر پورزرگر مدیرعامل شرکت دانش بنیان آزمونه فولاد به اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: از اهداف برگزاری این دوره‌ها می‌توان به افزایش رضایت شغلی، روزآمدی دانش فنی، تقویت روحیه همدلی و کاهش حوادث و ضایعات کاری اشاره کرد.


این فعال فناور از برگزاری موفق دوره آموزشی کوانتومتری گفت و ادامه داد: بر همین اساس کارگاه کوانتومتری با هدف ارتقای دانش فنی و کاربری محققان و کاربران فعال در این زمینه، توسط شرکت آزمونه فولاد برگزار شد.


وی با بیان این‌که کارگاه آموزشی یادشده با رعایت سازوکارهای بهداشتی و حضوری برگزار شد، افزود: با توجه به عملی بودن فرآیندهای آموزشی در طول برگزاری کارگاه، امکان برگزاری غیر حضوری میسر نبود، اما تلاش شد تا تمامی ضرورت‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با انجام پروتکل‌های بهداشتی، محقق شود.

 


پورزرگر با اشاره به استقبال مخاطبان از این کارگاه یک‌روزه افزود: خوشبختانه این کارگاه روز 13 مردادماه سال جاری از ساعت 9 صبح الی 17 میزبان محققان و کاربران دستگاه‌ها بود و شرکت‌کنندگان ضمن روزآمدسازی دانش خود در این حوزه، زمینه‌ای برای تعامل یافتند تا تجربیات خود را به اشتراک‌ بگذارند.

 

این فعال فناور از آشنایی کامل شرکت‌کنندگان با اصول کالیبره و ریکالیبره دستگاه کوانتومتر در این کارگاه گفت و ادامه داد: نحوه اپراتوری دستگاه کوانتومتر و همچنین نحوه کالیبره دستگاه کوانتومتر حائز اهمیت بالایی در نتایج آزمایشگاهی است و بر همین اساس، مخاطبان حاضر در این کارگاه توانستند با این اصول آشنا شوند. مخاطبان همچنین علاوه بر دستگاه کوانتومتر با بلوک های CRM کالیبراسیون تجهیز و نحوه کار با دستگاه سمباده زنی آشنا شدند.


پورزرگر دانش‌آموختگان و پژوهشگران دانشگاهی را مخاطبان این کارگاه آموزشی برشمرد و گفت: افراد مرتبط با رشته‌های مکانیک، متالورژی و مواد، مدیران کنترل کیفی کارخانه ها، مسئولین،کارشناسان و تکنسین‌های آزمایشگاه از مهم‌ترین گروه‌های مخاطب کارگاه کوانتومتری بودند که برخی از داوطلبین به وسیله ادارات کل استاندارد استانی به این کارگاه معرفی شدند و گروهی نیز از طریق رسانه‌ها با نحوه شرکت در این کارگاه آگاه شدند.


مدیرعامل شرکت آزمونه فولاد، به اهمیت روزآمدی و آگاهی کاربران از اصول و نحوه کار با تجهیزات آزمایشگاهی تأکید کرد و گفت: آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان‌های مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است، آزمونه فولاد نیز به عنوان یکی از شرکت‌های برتر سازمان ملی استاندارد، این دوره‌های آموزشی را در راستای پاسخ‌گویی به همین نیاز به صورت دوره‌ای برگزار می‌کند.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی,برگزاری دوره آموزشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code