آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان دوره آموزشی آشنایی با طیف سنج مادون قرمز را به صورت مجازی و رایگان برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، دستگاه طیف سنج مادون قرمز که به اختصار FTIR خوانده می‌شود، دستیابی به طیف مادون قرمز جذبی یا نشری یک ماده جامد، مایع یا گاز را ممکن می‌کند.

 

این تجهیز آزمایشگاهی پیشرفته می‌تواند به طور همزمان داده های تفکیک پذیر طیف نور را از یک طیف وسیع نور جداسازی و تجمیع کند. این دستگاه نسبت به سایر روش‌های طیف‌سنجی دارای مزیت‌های متعددی است و بر همین اساس در آزمایش‌ها و پژوهش‌های کاربردی و فناورانه استفاده فراوانی دارد.

 

استفاده اثربخش و اصولی کار با دستگاه FTIR مستلزم فراگیری اجزای این دستگاه و نحوه کاربری آن است که ضرورت آشنایی کاربران و تکنسین‌های آزمایشگاهی را ایجاب می‌‌کند. همچنین اثرمندی نتایج پژوهش‌ها و آنالیزها، با شناخت مناسبی از ظرفیت‌های این دستگاه، ایجاب می‌کند که دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران نیز با کاربردها و اصول بهره‌مندی از طیف سنج مادون قرمز آشنا شوند.

 

بر همین اساس، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان و گروه مهندسی شیمی و پژوهشکده محیط زیست این دانشگاه، در یک همکاری مشترک دوره آنلاین آشنایی با دستگاه FTIR را به صورت رایگان و بر بستر فضای مجازی برگزار می‌کند. این دوره آموزشی برای تمامی علاقمندان از جمله اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی شامل دانشگاهیان، پژوهشگران، کارشناسان آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان رایگان است.

 

در این دوره آموزشی آنلاین و یک‌روزه، شرکت‌کنندگان با موضوعات و محورهای مختلفی از جمله جایگاه FTIR در آنالیز، اصول و تئوری دستگاه، آشنایی با منبع و دتکتور، نحوه طیف گیری از حالات مختلف مواد مجهول و کار با نرم‌ افزارهای متفاوت آشنا می‌شوند. 

 

این دوره آموزشی 3 مردادماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این دوره به لینک برگزاری کارگاه مراجعه کنند.

 

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,آموزش آنلاین,دانشگاه اصفهان ‏,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code