گردهم‌آیی مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به منظور آشنایی با توانمندی و خدمات آزمایشگاه های آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

در این برنامه که 5 و 6 شهریورماه جاری برگزار گردید، توانمندی آزمایشگاه های مختلف برای مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارایه شد و سپس حاضرین از آزمایشگاه ها و امکانات دانشگاه ها و آزمایشگاه های خصوصی تبریز، بازدید کردند.

 

در ابتدای این نشست، پس از تلاوت آیاتی از قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، دکتر سهیل عابر، مدیر پژوهشی دانشگاه تبریز، ضمن خوشامد گویی و معرفی دانشگاه تبریز، پیرامون نقش آزمایشگاه در پیشرفت و توسعه پژوهش در کشور مطالبی را ارایه کرد.

 

سپس، دکتر حسین آقاجانی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز، ضمن بیان تاریخچه شکل گیری و فعالیت، توانمندی های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز را برای حاضرین تشریح کرد.

 

در ادامه برنامه، مهندس احسان فرخی، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، در مورد برنامه های شبکه آزمایشگاهی در سال جاری و همچنین اهداف شبکه آزمایشگاهی از برگزاری بازدیدهای استانی برای مدیران حاضر در این برنامه سخنانی را بیان کرد.

 

نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در تبریز

 

 در ادامه این برنامه، به منظور آشنایی و برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین مدیران آزمایشگاه های عضو شبکه با توانمندی ها و فعالیت های آزمایشگاه های مستقر در آذربایجان شرقی، مراکز زیر ضمن معرفی امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی و فعالیت های خود، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند:

- آزمایشگاه صالح تبریز جاویدان؛

- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان؛

- پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی؛

- آزمایشگاه نوبل؛

- مرکز تحقیقات مواد نانو ساختار دانشگاه صنعتی سهند.

 

پس از اقامه نماز و صرف ناهار، مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از امکانات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز بازدید کردند و از نزدیک با پروژه ها و تجهیزات این مجموعه آزمایشگاهی آشنا شدند.

 

در آخرین برنامه روز اول این گردهم‌آیی، از آزمایشگاه سامانه یاخته پژوهان سارای بازدید شد و دکتر پوران کریمی، مدیر این آزمایشگاه، نحوه فعالیت و پروژه های تحقیقاتی فعال در این آزمایشگاه را ارائه کرد.

 

روز دوم گردهم‌آیی مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در تبریز، با بازدید از مرکز تحقیقات کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد. در این بازدید، مدیران آزمایشگاه ها با امکانات آزمایشگاه های خدماتی این مرکز و همچنین مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نزدیک آشنا شدند. دکتر حامد همیشه کار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن معرفی امکانات این دانشگاه، به بیان مسائل و راه کارهای بهبود ارائه خدمات آزمایشگاهی به منظور رشد و توسعه پژوهش های هدفمند پرداخت.

 

سپس، مدیران حاضر در این نشست، از امکانات آزمایشگاهی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور بازدید کردند و با توضیحات مهندس عبدالحمید سرتیپی، رئیس این مرکز، از پتانسیل معدنی و آزمایشگاهی شمال غرب کشور مطلع شدند.

 

در ادامه برنامه روز دوم، به منظور آشنایی مدیران مراکز آزمایشگاهی با چگونگی ارایه خدمات آزمایشگاهی در بخش صنعت، شرکت کنندگان در این گردهم‌آیی، با حضور در شرکت آناتا، از خطوط تولید و آزمایشگاه های این شرکت بازدیدکردند. در این بازدید، حاضرین از نزدیک با شیوه نمونه برداری از خطوط تولید و انجام آزمون و ساختار های آزمایشگاهی در صنایع بزرگ آشنا شده و زمینه های تعامل نزدیک بین آزمایشگاه های عضو شبکه و صنعت، فراهم شد.

 

در بخش پایانی برنامه بازدید مدیران آزمایشگاه های عضو شبکه در استان آذربایجان شرقی، آشنایی با تجهیزات و خدمات آزمایشگاه پاک تاب آذر بود. این مجموعه، ارایه دهنده آزمون های ایمنی و تعیین سطوح مصرف انرژی در لوازم خانگی است.

 

شایان ذکر است شبکه آزمایشگاه فناوری های راهبردی به منظور افزایش ارتباط و همکاری بین مراکز آزمایشگاهی کشور، بازدیدهای استانی متنوعی را با حضور مدیران مراکز عضو شبکه برگزار می کند.

 

گردهم آیی مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در تبریز

 

هم زمان با برگزاری این برنامه در تبریز، گزارش لحظه به لحظه آن نیز در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی برای سایر مخاطبین ارایه گردید.

 

کلمات کلیدی : دانشگاه تبریز,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code