به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، باتوجه به رشد قابل توجه فناوریها و نیاز فزاینده به تجهیزات پیشرفته و کارآمد آزمایشگاهی در کنار خدمات و روش آزمونهای کارآمد، شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی، بستر و زیرساختی تعاملی و همافزا برای دسترسی هرچه بهتر جامعه متقاضی از جامعه متخصصان، پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعتگران به خدمات آزمایشگاهی را فراهم کرد.
شبکه آزمایشگاهی نیز با معیارها و شاخص های متنوع تلاش میکند ضمن شناخت نقاط ضعف، قوت و چالشهای آزمایشگاهها، زمینه را برای ارتقای کیفی و کمی خدمات آزمایشگاهی فراهم کند.
گفتنی است بر اساس گزارش ارزیابی عملکرد سال 1401 اعضای شبکه آزمایشگاهی، 590 مرکز شامل 868 آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که در مجموع درآمدی بالغ بر 9،657 میلیارد ریال کسب کردهاند.
همچنین در سال 1401 بیش از 79000 مشتری حقیقی و حقوقی از خدمات آزمایشگاههای عضو شبکه آزمایشگاهی استفاده کردهاند.
در طول سال 1401، بیش از 3 میلیون خدمت آزمایشگاهی توسط آزمایشگاههای عضو ارائه شد.
بر اساس ارزیابی عملکرد سال 1401، مرکز پژوهش متالورژی رازی موفق شد با کسب 858 امتیاز، رتبه نخست را بین مراکز آزمایشگاهی عضو به خود اختصاص دهد.
همچنین در نهمین دوره عملکرد آزمایشگاههای عضو شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاههای مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران، بنیاد علوم کاربردی رازی ، شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد، دانشگاه صنعتی شریف مرکز خدمات آزمایشگاهی ،شرکت پارسیان بهینه پایش ، شرکت معیار دانش پارس ،آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز ،شرکت بیم گستر تابان ،مجموعه آزمایشگاه های متالورژی جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه صنعتی شریف ، به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را از جمع 20 آزمایشگاههای برتر به خود اختصاص دادهاند. عناوین رتبههای یازدهم تا بیستم این فهرست نیز به شرح زیر است:
رتبه یازدهم: پژوهشگاه رنگ
رتبه دوازدهم: شرکت خدمات فنی و مهندسی پارس لیان اروند
رتبه سیزدهم: شرکت فناور اندیشه گستر کامیار
رتبه چهاردهم: پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی مرکز خدمات تخصصی آنالیز شیمیایی
رتبه پانزدهم: شرکت مجتمع آزمایشگاهی پرهام گستر فارس
رتبه شانزدهم: شرکت کیفیت آزمای جنوب
رتبه هفدهم: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک
رتبه هجدهم: شرکت آزمون سلامت آسا
رتبه نوزدهم: پژوهشگاه صنعت نفت
رتبه بیستم: پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران
شایسته یادآوری است متوسط مشتری مداری مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی کل بر اساس نظر مشتریان بیش از 93 درصد بوده است.
دریافت فهرست کامل رتبه بندی اعضای شکبه آزمایشگاهی بر اساس عملکرد سال 1401